Gå til innhold

Er det verdt å betale 600 kr mer for å få plextor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt både plextor og andre brennere, LiteOn er feks en bra brenner, om du ikke velger de værste er billigbrennerene like bra som plextor, eneste forskjellen er at de har bedre service (plextor altså), nå er ikke oddsen stor for at cd-brennere går til ****** i levetiden deres, og om de gjør det, så gjelder fortsatt kjøpsloven, men det kommer altså ingen på døra di med en ny brenner, denne fordelen er ikke verd 600 kr slik jeg ser det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Også fornøyd med 708A'n min,

 

bra ting:

brenner fort som f på CD

stabilt og fint på DVD-R (har bare prøvet en spindel)

 

ikke så bra ting:

Tar ikke 8X på DVD-R plater (håper på en firmware update men tviler litt)

Nektet å ta plater fra en rød Datawrite spindel... PRINCO cheap ass 4XH- serie...

snakket med komplett om dem.....

Første spindel var "lik" dvs også Princo men bare annet serie nr 4X-.

Skal kjøpe bedre plater nestegang.

 

Flashet til siste FW, ser ut til at FW updates legger til nye media hver gang.

 

Regner med jeg blir fornøyd i lengden også.

Kjennes som kvalitet hele spilleren.

Lenke til kommentar

Manuel Skrevet 25/01/2004 : 23:17

Et argument for å ikke velge Plextor er at brennerne deres ikke støtter EFM-korreksjon. Hva betyr dette? Jo, at du ikke kan lage 1:1 kopier av spill med kopibeskyttelsene Safedisv v2.x og Securom 2 - de mest vanlige. Her er Lite-On et av de beste merkene 

 

 

 

Kan du forklare dette enda dypere? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25/01/2004 : 23:17

 

Et argument for å ikke velge Plextor er at brennerne deres ikke støtter EFM-korreksjon. Hva betyr dette? Jo, at du ikke kan lage 1:1 kopier av spill med kopibeskyttelsene Safedisv v2.x og Securom 2 - de mest vanlige. Her er Lite-On et av de beste merkene  

 

 

 

Kan du forklare dette enda dypere? :dontgetit:

Syntes det var godt forklart men hvis du vil ha det kort så vil det si at du kan ta backup av de fleste spil, (dine egne vel og merke) med de fleste andre brennere enn plextor. Plextor støtter ikke dette fult ut..

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25/01/2004 : 23:17

 

Et argument for å ikke velge Plextor er at brennerne deres ikke støtter EFM-korreksjon. Hva betyr dette? Jo, at du ikke kan lage 1:1 kopier av spill med kopibeskyttelsene Safedisv v2.x og Securom 2 - de mest vanlige. Her er Lite-On et av de beste merkene 

 

 

 

Kan du forklare dette enda dypere? :dontgetit:

Syntes det var godt forklart men hvis du vil ha det kort så vil det si at du kan ta backup av de fleste spil, (dine egne vel og merke) med de fleste andre brennere enn plextor. Plextor støtter ikke dette fult ut..

Jepp. Men eldre Plextor-brennere støtter full EFM-korreksjon. På nyere kan det i noen tillfeller "emuleres" i programvare - enten med brennerprogrammet, eller ved å "Konvertere" cd-imagene med et program ala Betablocker. Men dette virker ikke på alle brennere

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk Aopen 48x brennere som jeg har i hovedmaskinen samt 1 stk Plextor 12x scsi brenner + 40x Plextor scsi cd-rom i maskin nr 2.

 

har ikke hatt problem med Aopen brennerene men synes selv at PLextoren er bedre. skal snart bytte dem om slik at jeg har begge plextorene i hovedmaskinen.

cd-romen bruker litt "lang" tid på å komme i gang med lesing men når den først leser så skjer det fort, :thumbup: langt fortere enn aopen brennerene som har 52x lesing. :thumbdown:

 

må tas i betraktning at Aopen'ene kostet 300 stk mens Plextoren kostet 2000 så en kan vel forvente litt mer da.

 

når jeg bare hadde plextor'ene så hadde jeg aldri problem med å få brent cd'er. har faktisk aldri hatt en feilbrenning uten at jeg selv har hatt en del av skylden.

 

når det blir aktuelt med dvd-brenner så er jeg redd for at det også blir en Plextor :w00t:

 

anbefaler Plextor på det sterkeste

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt Plextor-brenner (8x scsi), den er noen år gammel men funker like fint i dag, solgt til en kamerat. Når jeg bygde pc i høst vurderte jeg nok engang Plextor men valgte det bort til fordel for bedre kjøler og kabinett. Jeg valgte en Asus CRW-5224A i sort. Denne har imponert meg stort, ikke en eneste feilbrenning, kjapp og bra design. Denne kostet 399,- og jeg tror ikke en Plextor til en 1000-lapp er noe bedre.

Lenke til kommentar
Etter min mening: Definitivt NEI.

 

Ikke noe vondt ment om plextor, men LG og de andre billig-brennerene er faktisk ikke gå gale som prisforskjellen kanskje skulle antyde. Alle barnesykdommene som var for 4-6 år siden er luket bort for lengst også på de billige modellene.

Ikkje aopen dei sucks kjenner 3 stk som har fått dei fucka! :roll:

Har ingen problemer med aopen, det at du kjenner 3 stk som har ødelagt aopen brennerene sine, blir nesten som å si:

 

Opel suger, for jeg kjenner 3 stk som har kræsja de.

Det er nok flere en ham.

 

Kjøpte en Aopen brenner på Binders den ble byttet hele 3 ganger før både jeg og Binders gav opp. På Binders opplyste de at de hadde stor andel reklamasjoner på Aopen brennerene.

 

Min bror hadde samme problemer med sin Aopen brenner også her ble det til slutt byttet til et annet merke.

 

Her på jobb har vi hatt problemer med to Aopen brennere, begge ble returnert til leverandør.

 

For ordens skyld så har jeg ikke hatt problemer med andre merker.

Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 25/01/2004 : 23:17

 

Et argument for å ikke velge Plextor er at brennerne deres ikke støtter EFM-korreksjon. Hva betyr dette? Jo, at du ikke kan lage 1:1 kopier av spill med kopibeskyttelsene Safedisv v2.x og Securom 2 - de mest vanlige. Her er Lite-On et av de beste merkene 

 

 

 

Kan du forklare dette enda dypere? :dontgetit:

Syntes det var godt forklart men hvis du vil ha det kort så vil det si at du kan ta backup av de fleste spil, (dine egne vel og merke) med de fleste andre brennere enn plextor. Plextor støtter ikke dette fult ut..

Jepp. Men eldre Plextor-brennere støtter full EFM-korreksjon. På nyere kan det i noen tillfeller "emuleres" i programvare - enten med brennerprogrammet, eller ved å "Konvertere" cd-imagene med et program ala Betablocker. Men dette virker ikke på alle brennere

Dette er noe Plextor gjorde med firmwaren sin for en stund siden, de fikk så mye negativ oppmerksomhet pga. piratkopiering.

Heldigvis har min den siste Firmwaren som kom før de fjerna disse søte tinga :D (24/10/40A Plexwriter cd-brenner)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Liteon 40x før og den virker greit og spiste alt og brente alt helt fram til jeg puttet i en plate som jeg aldri skulle satt i. Den var litt full av riper osv. Men nå har jeg en NEC2500 så den jeg har nå er ganske grei ,men sliter på dårlige CDplater med riper.

Lenke til kommentar

Plextor 12x brenner funker fett

Plextor 48x brenner funker fett

Sony 4x dvd-r funker fett

NEC 4x dvd+/-r funker fett

 

Disse er de eneste jeg har erfaring med, og de har ikke laget èn eneste feilbrenning jeg selv ikke er skyld i. (brenne cd med fsb på 156mhz på BX chipset funker ikke alltid) Bruker alltid cd-media av bra kvalitet. Holder meg unna det absolutt billigste.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...