Blib Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Greit, man får altså med 60 dager (Eller 30?) gratis spilling med i pakken når en kjøper. Men man *MÅ* også ha et VISA/Mastercard for å registrere kontoen? Slike gamecards, selges de i Norge i det hele tatt? Nettbutikker? Haugesund? Hvor mye er det forresten SWG koster? Og hvor mye blir det omregnet til norske kroner? Hvordan blir dette trekt fra konto? Automatisk? Hvis en vil stoppe da, hvordan stopper en pengene fra å flyte ut/sperrer SWG-kontoen? Siden USD står veldig lavt i kurs nå (AFAIK), kan en bestille for et halvår frem i tid? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (Eller 30?) Ja. Men man *MÅ* også ha et VISA/Mastercard for å registrere kontoen? Ja. Slike gamecards, selges de i Norge i det hele tatt? Nettbutikker? Haugesund? Etter min forståelse selges de kun i USA, så finnes de i europa er de importert, noe som vil bety at det vil være dyrere å bruke gamecard, i forhold til kredittkort. Hvor mye er det forresten SWG koster? Husker ikke eksakt, men litt dyrere enn andre MMORPG's. Og hvor mye blir det omregnet til norske kroner? Det kursen ligger på, når betalingen når din bank. Hvordan blir dette trekt fra konto? Automatisk? Ja. Hvis en vil stoppe da, hvordan stopper en pengene fra å flyte ut/sperrer SWG-kontoen? En forandrer på subscription på det aktuelle MMORPG's "subscription login". Når det gjelder SOE sine spill, gjøres dette gjennom spillet, og ikke gjennom web sider. Siden USD står veldig lavt i kurs nå (AFAIK), kan en bestille for et halvår frem i tid? Ja. Lenke til kommentar
insider Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hvor mye er det forresten SWG koster? Husker ikke eksakt, men litt dyrere enn andre MMORPG's. tror det er ruundt 150 kr mnden Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Takker. Holder på å registrere konto i spillet nå. Guuuuud så jeg gleder meg :D Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Månedsabonnementet koster omtrent 14-15 dollar, cirka 100 kroner etter dagens kurs. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Øyh, Erling, du er ikke interresert i å gi meg et lite ingame kurs en gang er du? Må øve til historieprøve i dag, men i morgen har jeg plenty av tid Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Øyh, Erling, du er ikke interresert i å gi meg et lite ingame kurs en gang er du? Må øve til historieprøve i dag, men i morgen har jeg plenty av tid Jeg synes i så fall han kan vente til jeg får mitt eksemplar også. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg har faktisk aldri spilt slike massive online spill Så jeg lurer på egentlig hvordan det funker, hva er det? Slik jeg har oppfattet det så er det: *En server som alle spillere over hele kloden kan komme inn å spille? *Det er et spill, som det foregår noe hele tiden, stopper aldri? *Det er et map som er veldig digert? Så hvordan begynner man i et slikt spill? Man startet bare rett i en landsby, og derifra kan man bare begynne å gå ut i verden. Der møter du andre folk som spiller? Så det er liksom et spill som morrowind men det er online basert og det skjer noe hele tiden. Så hvis dette stemmer, hvordan vil det bli hvis man velger å forlatte spillet og heller spille senere? Hopper man bare rett inn der man sluttet? Eller har du et eget hus? Flau post, men må spørre Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 I AO så er det hvertfall en stor verden, med et stort kart, delt opp i mange soner. Du kan vandre mellom sonene. Spillet går konstant ja, og det skjer ikke noe særlig når du logger ut, annet enn at resten av verden går videre, mens din spiller står på 'pause'. Man starter på et slags 'n00b'-sted, hvor alle med lav level tusler rundt. Her er det små vesner man kan øve seg på, og levle litt:) Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Ok. Så hva er egentlig målet med spillet? Å herske verden eller noe? Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Måla i alle mmorpgs er... -Å ha det morsomt. -Å utvikle karakteren din til å bli erfaren i det han/hun driver med. -Å tjene nok til "livets" opphold.. -Å leve "et liv" online. ...Mer eller mindre. Sjekk ut Gamer.no sin anmeldelse av SWG for "litt" mer info om et av de nyeste MMORPGene. http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=5116 Endret 26. januar 2004 av djorgen Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Mest av alt handler det kanskje om å få venner som du virkelig liker å være sammen med, selv om det kun er et spill. Å få et slags forhold til det hvor du føler at du har et ansvar ovenfor andre mennesker, og at de er en del av et virtuelt liv. Ellers er det bare å ha det gøy, tjene penger, opparbeide deg status, bli viktig og så videre. Spillet består av ti planeter, som hver dekker et enormt område på 15x15 kilometer. Ingen soner eller andre lastetider du må gå gjennom. Du kobler deg opp mot en server som tar mellom 3000 og 4000 spillere på en gang, og leker deg med disse i spillet. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 SWG Koster 102Kr i måneden, men dollar kursen er ganske ustabil.. Jeg spiller forøverig Eclipse Sharden, er fin norks Clan/PA/Guild der kalt NiS.. mitt ingame nick er "Stratocaster" Lenke til kommentar
notarget Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Lurer på en ting til. Det går også an å krige spillet har jeg sett. Men hvordan veit man hvem som er snill og slem i spillet? Si at jeg kom til en landsby, hvordan kan jeg vite om de er snille eller slemme? Og hvordan vet de om jeg er snill eller slem for de? Og hva skjer om jeg blir drept i spillet da? taper en kamp ellerno.. MVH NoTarget Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2004 Når du er ute og løper vil du se masse dyr. De har som regel navnet sitt, som er skrevet over hodet i gul skrift. De kan du bare angripe. Noen av dem vil angripe deg først - de har rød skrift. Noen humanoids og lignende har også denne røde skriften. Kommer du til en by så er nok den vennlig. Dette er med mindre du er åpen rebel og byen er Imperiet-kontrollert med Storm Troopers vandrende rundt om kring. De vil da angripe deg on sight (Tror jeg iallefall - har ikke blitt Rebel enda) Spillet går som regel ut på at du finner deg et par andre - tar et mission på en missionterminal og reiser ut for å drepe dyret. Du kommer frem tile t lair og masse ting vandrer/flyr rundt omkring. Du skyter dem ned, ødelegger lairet og reiser tilbake. På veien møter du kanskje på noen andre repitler av diverse slap som trasker rundt omkring og knerter dem. Når du ikke har mer HAM igjen (For forenklighetens skyld - se på det som tre "health-pools" så besvimer du. De fleste dyr vil da la deg ligge, mens andre vil drepe deg. Blir du liggende våkner du opp igjen etter 60sek. Besvimer du tre gnager på 10min dør du. Da våkner du opp på nærmeste Clone-stasjon. Noe mer avansert enn det vet jeg ikke siden det var det som skjedde når jeg døde - og da var jeg fremdeles "newbie": (Stod noe ala "Wake up at nearest clone station (Newbie-mode activated)) Det finnes vel ikke så mye "landsbyer" i spillet - men små outposts og camps finner du jo. Hvis du har drept mange hutts og du finner en hutt camp (Bare eksempel - har ikke sett en eneste hutt enda ) så har du et rykte for å drepe hutts og mange minuspoeng i "faction standing" til hutts. De vil da sikkert angripe deg. HVis du har lyst til å spille - husk på en ting: Vær sosial og ikke vær redd for å spørre. Når du har blitt vant med styringen, fikset på grafikken og tuklet med keymappen+++, sriver du "/who newbiehelper" og spør en av de folka du finner der om de kan hjelpe deg. Hvis ikke spør du flere. Se om noen av deg kan skaffe deg guild, våpen, klær, hus, penger og kanskje hjelper deg med XP litt samt komme inn i ord&uttrykk Vil du ha en grei guild anbefaler jeg "NiS - Norwegians in Space". Alltid kjekt å være med folk du kan snakke norsk med og som du kanskje kjenner fra diverse forumer her og der Blib - nå en totalt avhenging SW:G-spiller Lenke til kommentar
notarget Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 (endret) Ok, takker Blib. Skal kanskje skaffe meg dette spillet. Høres artig ut. Kanskje vi sloss sammen en dag Endret 1. februar 2004 av notarget Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 I går ble månedsbetalingen fra swg trukket fra kontoen min; 105,4 kr Lenke til kommentar
notarget Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvordan er det med styringen i spillet? Er det like dårlig som Star Wars Old Republic? I kamp foreksempel, du må velge først hvor du skal skute og hva du skal skyte med. Slik final fantasy og pokemon metode... Eller er det slik som morrowind og jedi knight spill.. Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvordan er det med styringen i spillet?Er det like dårlig som Star Wars Old Republic? I kamp foreksempel, du må velge først hvor du skal skute og hva du skal skyte med. Slik final fantasy og pokemon metode... Eller er det slik som morrowind og jedi knight spill.. Nope. Er mer som et FPS... Kan løpe hvor du vil under kampen, kan sette opp/fjerne special-attacks, kroppsstilling, etc. Et ganske så fritt combat-system imho. Lenke til kommentar
japsejan Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Hvordan er det med styringen i spillet?Er det like dårlig som Star Wars Old Republic? I kamp foreksempel, du må velge først hvor du skal skute og hva du skal skyte med. Slik final fantasy og pokemon metode... Eller er det slik som morrowind og jedi knight spill.. Nope. Er mer som et FPS... Kan løpe hvor du vil under kampen, kan sette opp/fjerne special-attacks, kroppsstilling, etc. Et ganske så fritt combat-system imho. Fightingen er turbasert. Noe lignende Neverwinter Nights. Dvs. man gjør ikke slossingen selv, men bare forteller avataren din hvem han skal slå, hvilket våpen man skal bruke og hvilke special attacks han skal ta i bruk i tide og utide. Litt merkelig i starten at det ikke er real-time, men man blir vant til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå