mad2003 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hvordan lager man prikkete linjer som på www.musikk.no? Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) <td style="border: 1px dotted black"> ???? DanielP EDIT: Hvis du kan CSS, gjør du dette i styleshettet. td { border: 1px dotted black; } HTMLen <td>Innhold </td> Eller du kan bruke Divs, men det får en med mer tålmodighet forklare. Endret 25. januar 2004 av DanielP Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 ja og hvordan i ###### skal jeg fikse den i Photoshop da?...... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Trenger ikke gjøre det i photoshop. Lager vel egentlig bare meg arbeid for deg selv ? DanielP Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Men hva om han ikke skal lage webside, men heller et bilde??? da er det plutselig litt verre... men søk her på forumet, og du finner sikkert noe om det. mener å huske det var en tråd om akkurat det her tidligere Lenke til kommentar
[Jante] Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) finner alt du trenger her (dotted lines), men hvis dette er ment til en webside, vil jeg anbefale å bruke css metoden som først ble foreslått. Endret 25. januar 2004 av [Jante] Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hehe, ok. Men jeg bare husker at han spurte om hjelp til webside i sist post. Så jeg bare antok. DanielP Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 hehe ja... hva er CSS? jeg kan ikk en dritt om sånt untatt litt HTML hvor kan jeg lære meg CSS osv? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Layer style > styles > liten runding med pil inni oppe til høyre > dotted strokes Velg variant og/eller rediger den. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) på layer.layerstyle finner jeg den ikke? Endret 25. januar 2004 av mad2003 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Layer style > styles > liten runding med pil inni oppe til høyre > dotted strokes Velg variant og/eller rediger den. Ingenting som heter Styles innenfor Layerstyleundermenyen..:/ Tipper du kjører noe annet enn 7.0.. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 For de som nevner CSS, av erfaring, så funker ikke border: 1px dotted black (CSS) noe særlig bra i IE, 2px fungerer bedre, men da får man sikkert ikke ønsket resultat Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det er en style meny under layerstyle... helt øverst til venstre.... men jeg vet ikke om det er dots der som default... finner sikkert noen tuts på google hvis man søker... Lenke til kommentar
[Jante] Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 For de som nevner CSS, av erfaring, så funker ikke border: 1px dotted black (CSS) noe særlig bra i IE, 2px fungerer bedre, men da får man sikkert ikke ønsket resultat Dette irriterer meg grenseløst. Pokkers IE. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 JEg har ps 7 men under layer så er det ikke noe som heter layerstyle eller noe sånt. er det ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 JEg har ps 7 men under layer så er det ikke noe som heter layerstyle eller noe sånt. er det ingen som kan hjelpe meg? Layer > Layer style > Blending options > Styles (over/under) Menne, de stroka greiene var viss ikke med i 7'ern. Blanda litt med CS nå. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Ehh det ekke noe style over under på blending options menyen. der er det masse valg som feks inner shadow osv ikke noe style-.... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 OK, sikkert alt for dårlig forklart, så om du må ha detr inn med teaspoon; Layer > Layer style > Blending options. Dette gjør du for å få opp layer styles vinduet. Det er ikke dette du egentlig skal velge, men jeg kommer ikke på noen raskere metode her og nå. Altså; så har du alle effekter du kan egendefinere nedover. En av disse (ligger over blending options) heter bare styles. Her kan man loade andre ferdiglagede styles enn de som ligger inne, men siden "dotted strokes" ikke finnes i PS7 allikevel, kommer du ikke særlig lenger med dette. Skulle egentlig lastet opp scrn av hvordan det ser ut i CS, men webserveren min er nede atm. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Som folk tideligere har nevnt, så benytter du deg av style sheet. ellers følger du denne metoden: Lag et nytt dokument med følgende mål; 1 width, 3 height. [ ] [ ] [ ] Fyll den første (øverste) pixelen med f.eks lilla. [|] <-- fylle med lilla [ ] <-- Være tom [ ] <-- Være tom Når du har gjort det så velgder du, EDIT - DEFINE PATTERN. (Skriv in et navn) Nå går du tilbake til den tegningen du skal ha den dottede linja på. lag en new layer, lag en markering, høyre klikk i markeringen (markerings verktøyet må være aktivt) og velg - FILL. I den første Combo Box'en velger du Pattern. Nå velger du frem den pattern du lagde og trykk OK. du vil se at det kommer lange linjer i markeringa di, nå kan du bare markere over det du ikke vil ha også trykker du delte. Nå bør resultate være meget sweet Det finnes mange måter å gjøre det på, av en eller annen grunn så er det denne metoden jeg bruker. Håper du får det til! Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Takk TJcombo og så har jeg et spørsmål til:P går det ann å lage om det bildet eller designet jeg har aget i PS 7 om til HTML? og få inn HTML inn i bildet? Og er det muligt å lage "mouse over" i Photoshop 7 og isåfall hvordan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå