Runar Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har satt sammen en data. Og den virket helt fint frem til nå. Når jeg skrur den på, kommer jeg til skjermen der jeg skal trykke på "del" for å komme til bios. Under der står det "CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU". Siden sist den virket har jeg ikke rørt noen ting. Hjelp... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 jeg fikk det samme helt plutselig jeg å.. men till meg så hjalp det bare å restarte pcen så virket det igjen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har prøvd å ta ut alle kontakter bak. Og restarte etter at jeg fikk beskjeden men ingenting ser ut til å hjelpe. Jeg har en Intel Pentium 2.8 Ghz Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Skjedde det samme når jeg skifta cpu-vifte. Vifta funka som bare det. Er vel bare "maskinen" som registrerer endring, er vel ikke noe feilmelding akkurat. Sier jo bare at "something has been changed". Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 i bios, skift power supply til user defined, si ifra om d funket... Mvh, Haakon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 jeg fikk samme beskjeden -klikk del og gå inn i bios. jeg gikk inn i bios, sjekka at alt stemte, restartet uten problemer. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Men hva er det jeg skal gjøre for at den skal funke igjen? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Trykk på "del" og still inn på BIOSen igjen (under CPU-soft menu) Endret 25. januar 2004 av suzze Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 som suzze sa, er ikke verre enn det.. sett alt på standard. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 CPU'en funker igjen. Det hjalp å forandre i bios. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Men det er fortsatt en feil. Det er ikke noe signal på skjermen. Tidligere kom det en melding om at noen skjerminnstillinger var tilbakestilt. Og nå er det ingen signal. Skjermkortet sitter fast og skjermkontakta er også festa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 du må nok komme med mer info, hva slags skjermkort ? får det nok strøm ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 du må nok komme med mer info, hva slags skjermkort ? får det nok strøm ? har du onboard skjermkort på hovedkortet + et vanlig ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 du må nok komme med mer info, hva slags skjermkort ? får det nok strøm ? har du onboard skjermkort på hovedkortet + et vanlig ? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har et Sapphire Radeon 9200 Atlantis 256MB DDR. Jeg antar at det får nok strøm etter som skjermen plutselig ble svart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 vel, har du sjekket at kabelen til skjermen er skikkelig i ? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Alle kabler er skikkelig i. Jeg hadde signal på skjermen også ble den bare svart og ikke noe signal. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Til meg bruker det og stå "CPU is unworkable or has been changed" ...og jeg kunne forandre multiplieren på en P4 (!) Men, det var til ingen nytte. en boot fikset foresten det hele. Kanskje man ikke skal ta den meldingen så hardt!? jeg hadde kun bytta på noen vifter og satt inn et PCI-ide kort, men ikke rørt CPUn... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Alt virker nå. Det var en feil med driveren til skjermkortet som gjorde systemet ustabilt. Lasta ned den nyeste driveren så nå funker alt. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 tror egentlig ikke det er en feilmeldig, men heller en melding som har gått seg vill. Tror alt du gjør får PCn til og fungere igjen, enten om du stiller CPU Interface - Enabled (fra Disabled som den ble etter jeg grilla Minne slott). eller Fra om du stiller CPU Shutdown temp over 60 lixm Eller rett og slett en enkel reboot =) Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå