Jørgen Sørheim Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Iflg. w3schools.com var det ca. like mange som brukte 1024x768 som det var som brukte 800x600. Avstemningen på hw.no er kanskje litt skjevt fordelt, da den retter seg til hardware-orienterte og ytelsesbevisste menn i sin beste alder. Mannen i gaten sitter ikke med et R9800 XT på en 21" LCD-skjerm til 20k. Kjenn ditt publikum. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Jeg er uenig. Bredde på 990 er riktig etter mitt syn. Etter avstemningen som var på HW.no for en tid tilbake viser at 800x600-brukerne er i sterkt mindretall. Personlig vil jeg tro at det ikke er lenge før design kan begynne å tilpasses for 1280x1024. Jeg tror ikke en side som er tilpasset 1280x1024 (hvis man tenker fixed width) er noe å tenke på idag. En side som ~750-760px bred ser da egentlig ikke ille ut i 1024 eller 1280, hvis den er midtstilt. Er kanskje et minus å ikke utnytte den plassen som er tilgjengelig, men "jeg hater linjer som blir for lange" ™ Det er kanskje greit å tenke seg bredde oppi ~900px, hvis man har 3 kolonner, men til 2 kolonner er egentlig 760px nok for meg Endret 26. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 personlige sider: her er "MIN MENING" at de bør være dynamiske og passe til de fleste oppløsninger. men her har man jo egentlig fullstendig frihet til å gjøre hva man vil da ingen er avhengig av tilgang til personlige sider. nyhets sider: siden flertallet av internett brukere nå sitter på 1024*768 (har sett opptil flere titalls statistikker på mange forskjellige sider som tilsier dette), og/eller større, kan det være greit å lage siden ganske nøyaktig 1000 (leste ett eller annet sted at 1004 skulle passe perfekt i alle browsere). bedrift sider: som regel synes jeg det her passer best med fast størrelse ikke så altfor stor gjerne mindre enn 800 og enten venstre eller midtstilt... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Selv om siden er "personlig", så vil jeg likevel forholde meg til at det kan være andre som er innom den enn bare meg da, så jeg tenker desverre likt om det så er personlig side eller firma side jeg Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Explains. 800x600 (XGA): this accounts for ~42% of page accesses Off Topic: 93% av ALLE browsere er IE 5&6.x Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Trist men leit, ja, nesten alle bruker IE Slik går det med et nesten-monopol på operativsystem salg.... :\ Hadde dei iallefall fulgt offisielle standarder så *Hate Microsoft litt til* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå