[Protus] Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Vil DDR2 bruke samme grensesnitt som vanlig DDR, DDR-DIMM, og dermed være bakoverkompatibelt med vanlig DDR ? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Trur det... Mente jeg leste en artikkel hær for ikke så lege siden dær det stod.... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det var i hvertfall sånn det var met, men det kan hende de må gjøre noen forandringer. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Etter hva jeg har hørt/lest blir DDR2 ikke bakoverkompatibelt. Det vil bruke et annet antall pins og spenningen blir bare rundt 1,8v. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) DDR2 vil ikke være kompatibelt med DDR på noen som helst måte. Det er forskjellig (større) antall pinner på modulene, lavere driftspenning og det er en rekke signaler for synkronisering som er vesentlig endret. Eneste likhet med DDR er at adressering av minnet har mye til felles. Det gjør det enklere å redesigne minnekontrollerene. Oppgradering til DDR2 krever nytt HK. For A64 kreves også ny CPU. Edit: Bytte CPU må en vel uansett type (dagens) plattform. DDR 2 kommer kun for sT prosessorer fra Intel, men det vil vel også komme sT HK for både DDR og DDR2 minne. Endret 26. januar 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 ' date='25/01/2004 : 20:13'] Vil DDR2 bruke samme grensesnitt som vanlig DDR, DDR-DIMM, og dermed være bakoverkompatibelt med vanlig DDR ? Nei, og hvis du har flere spørsmål om DDR2 så foreslår jeg at du leser dette: http://www.lostcircuits.com/memory/ddrii/ DDR2 vil på kort sikt ikke være noe særlig poeng da det er vesentlig dårligere mhp. minneforsinkelser ('memory latency') og ikke gir noe bedre minnebåndbredde enn DDR400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå