Gå til innhold

Hvor varmt er for varmt?

Anbefalte innlegg

Jeg har selv kjørt P4 [email protected] og hatt en load temp på 68 grader - det funka finfint kjempelenge, og prosessoren lever i beste velgående idag. (selv om den ligger på hylla)

Jeg kjører nå en P4 [email protected] og har load på 58 grader, selv synes jeg ikke det høres så varmt ut, siden intel spesifiserer at max temp er 70 grader

Men nå hører jeg at flere klager på at dette er altfor varmt. Er dette tillfelle?

Det er jo greit nok at prosessoren's levetid settes ned betraktelig.

Men hvem bryr seg om det - Det er vel ikke mange som overklokker som har samme prosessor i mere en ett til to år uansett?

Hva er for varmt for overklokkeren?

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle akkurat til å starte en tråd om dette. Men tar det bare i denne....

Har en Amd xp2400+ som har "stand by" temp på 40 grader og når den jobber er det på 48 grader. Er det ok eller burde det vært lavere? Både i forhold til prosessor og skjermkort.

Lenke til kommentar

Vel det er en gjylden regel at over 60, er for mye i det lange løp! Skal du være helt sikker på at cpu'en skal vare, så hold deg under her!(eller rundt der) :thumbs:

Ved full idle vel og merke(test med prime95 f.eks)

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

www.cpuidle.de ? =)

Min 2500@3200+ i et støydempa chieftec midi kabinett ligger på 38c idle.. ( Aero Cool The phantom ( moddet ) )

Bør jeg være fornøyd?

Nye 2500+@3200+ coolermaster centurion maskina ligger på 38-39c idle med mist frostbite...

Brukbart?

Lenke til kommentar

Er igrunn kjekt å holde seg under 60C. En CPU kan godt fungere fint på både 70 og 75 grader celcius, men den vil sansynligvis ikkje leve spesielt lenge.

En gylden regel er iallefall å holde tempen under 60C. Under 50C med luftkjøling på full load er også ganske greit :)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...