Johan Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg kjøpte Total Annihilation Commanders Pack og fikk med en cd med TA:CC på. Problemet er at den er brukket. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg ringe til Cavedog å be om ny, nå som de har gått konkurs. Er det ulovelig å laste ned spillet når heg har kjøpt det? Jeg har de serienummerene som fulgte med. Går det eventulet ann å reparere CD'en? Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Det er ikke ulovlig å laste ned når du har betalt. Du kan glemme å reparere cd'en, det funker ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 spør infogrames....dei har ansvaret for TA nå Min TA:CC cd er og ødelagt....eg var ein av dei uheldige som fikk det med ødelagt data på disken :sad: har enda ikkje fått noe nytt :sad: Lenke til kommentar
HappyHarry Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 ikke mye og bli happy av den historien der da :sad: Lenke til kommentar
hannevold Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 har du tatt med deg cden i butikken og hørt? kan hende de kan sende den ødelagte cden i retur og du kan få en ny. men husk kvitering Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 21:27, Andlier skrev:Det er ikke ulovlig å laste ned når du har betalt.Du kan glemme å reparere cd'en, det funker ikke i det hele tatt. Hahaha..det er ulovlig uansett! Men det er nok ikke så lenge til TA blir abandonware, dvs. at du kan laste ned spillet fullt lovlig fordi utviklerne ikke gidder å satse mer på konseptet eller ikke har mer håp på å tjene penger på spillet. http://www.abandonware.net/ <--- fullt lovlig side Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: ...Hahaha..det er ulovlig uansett! ... Bullshit, sålenge man eier lisensen er det samme hvordan man tilegner seg selve programmet. Der er jo lisensen som koster penger ikke cd'n. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 13:32, PIIIpower skrev: Quote: ...Hahaha..det er ulovlig uansett! ... Bullshit, sålenge man eier lisensen er det samme hvordan man tilegner seg selve programmet. Der er jo lisensen som koster penger ikke cd'n. Ja, det er lisensen som koster penger. Nei, det er ikke programet du betaler for. Nei, det er ikke cd'en du betaler for. Hva eier du da? Jo, du eier en lisens. Ikke en cd, ikke et program. En L-I-S-E-N-S. Som betyr at sletter du programmet har du fremdeles lisensen til et program som du ikke lenger har. Begynner det aa demre? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 åhhh...... "knukker" jeg win cd'n min ringer jeg til MS og får en ny. Det er jo samme F*# for dem for jeg får jo ikke brukt cd'n uten lisensen min. Alså eier du en lisens, eier du retten til å bruke et programm på en maskin. DLer du spillet og bruker din egen lisens kode, er dette ikke ulovelig, bare du ikke bruker en crack! Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Det som er idiotisk med systemet er at du ikke kan fx kjøpe et lisensnr online og så laste ned fullversjonen fra produsenten, fx ved å bruke lisensen som aut. kode. Da hadde de spart masse peeng på distrib, kopibeskyttelse av CD-er (som gjør at man ikke kan ta sikkerhetskopi før ungene mister den i gulvet med blanksia ned) og sånn, og spillene kunne blitt så billige at folk flest hadde kjøpt dem i stedet for å kopiere/cracke. Og har man ingen 1000GB-linje, skulle man kunne få spillet nedlastet og brent ut i spillbutikken for en tier. Hvis spillene hadde vært så lett tilgjengelige, hadde jeg betalt for adskillig flere av dem. Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 De vil jo tjene penger på spillene de lager og spill foretningene vil tjene penger på spill de selger osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå