EG-s Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 kjenner noen som ønsker en widescreen bærbar. til 15.000 valgene er HP Pavilion zt3017 til 15.000 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=12&s=pl eller HP Compaq nx7010 til 15.500 disse to er vel helt like, men den første har dvd+ brenner men PM-1.4 men sistnevnte har PM-1.6 men kun cd brenner... så er usikker på hvilken av disse som er best. så er det dell 8600 da, som er større,tyngre og kortere batteritid. samt litt "dårligere" finish følelse enn de to andre. fordelen med dell at en kan oppgradere skjermkortet og skjermen, da kommer den på akkurat 16.000 eller 16800 med 1,5 m. det jeg lurer på er om noen har en erfaring men hp\compaq maskinene. Dell har en lest mye om Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Dell i8600 har faktisk ganske god batteritid. En test jeg leste beskrev den maskinen som svært utholden når det gjelder batteri. Gå for den. Lenke til kommentar
tsutom Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei! Kjøpte selv Hp zt 3017 for ca. 1 mnd siden, og er kjempe fornøyd. Er virkelig imponert over "centrino pakka", er så og si helt lydløs og en rimelig bra levetid på batt. i overkant av 3 timer! Har brukt den til alt; spill, videored,surfing osv. alt har vært helt topp. Det eneste jeg skulle ha ønsket annerledes, var en større HD. 40 GB blir vel i minste laget etterhvert. Men en ekstern disk løser jo det problemet. Ellers må jeg si den er en fryd å se på dvd på, skikkelig digg med 15,4"! Må si at helhetsfølelsen er veldig bra, fint design, lyden er heller ikke så verst str. tatt i betraktning!! Løp og kjøp! Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 var å så på denne på expert, som skulle ha 17000 hehe. du kan si hva du vil om hp, men chassiet føles ihvertfall solid og godt laget på dem. men expert har den ulempen at alle bærbare har ei metallstang over dem.. men den føltes ok ut i vekt, selve oppløsningen så ok ut siden hu som skal ha den er nærsynt. men fikk ikke testet film. er det enkelt å få dvd filmen til å fylle hele skjermen? prøvde microsoft word, og så ok ut litt liten skrift men en fikk plass tile et skjermbilde ved siden av. 40G hd er vel ok, siden jeg har en extern hd som hu kan få billig (relativt hehe) MEN, har du testet det trådløse kortet? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Prisene på i8600 forandrer seg mange ganger pr uke (til manges store frustrasjon). Jeg satte for ex. akkurat opp en i8600 til kr. 16 200,- (1,5 GHZ, 512 RAM, 40 GB HD, WSXGA (1680*1020) og 128 MB Radeon 9600 PRO Turbo. Disse oppgraderingene (du nevnte dem selv i din egen post) fra de 2 andre, er relativt store. WSXGA skjermen er nyyyyyydelig, og et 128 MB Radeon 9600 PRO kort vil holde seg "up to date" i lang tid fremover, det er det beste skjermkortet på markedet for oss vanlige dødelige pr. dags dato. Endret 27. januar 2004 av Filla Lenke til kommentar
m0rg Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg er veldig fornøyd med min i8600 Ca. 4 timer batteritid (i alle fall når blåtann er deaktivert) Tror ikke du finner noe særlig lettere maskin med samme spec. m0rg Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 ja, akkurat de der dell prisene kan en styre seg for.. så står å vipper fortsatt, men hp maskina selges for 14550 fra pcutstyr.no (hvis de svarer på mail) inkludert dvd brenner skal en ha dell maskina, så må det bli med pro kortet, wuxga skjerm og 1.5 m og da kommer vel alt på 16600 hvis en tar å kjøper en 256 ram fra annen butikk tror det blir hp makina, men irriterende å velge hehe Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 trodde alle HP Pavilion zt3017 kom med trådløst nettverkskort\wlan. Men fikk beskjed fra pcutstyr at dette ikke var inkludert? Lenke til kommentar
tsutom Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Trådløst nettverkskort var i allefall standard på den jeg kjøpte, kjøpte den av Komplett.no. (Uten at det vel egentlig skal ha noe å si) Kortet virker forresten bra! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 skal en ha dell maskina, så må det bli med pro kortet, wuxga skjerm og 1.5 mog da kommer vel alt på 16600 hvis en tar å kjøper en 256 ram fra annen butikk å velge hehe Jeg klarer 4,5 timer glatt når jeg kun bruker Word med I8600, opp mot 5 timer har jeg klart noen ganger. Den har det aller beste skjermkortet på markedet, som knuser alle konkurrentene ned i støvlene. Skjermen er fantastisk og er blant de beste på markedet. Du kan konfigurere slik du ønsker. Jeg ville klart valgt Dell fremfor Hp maskinen. Har selv Dell i8600, men med geforce go5650. Hvis jeg ser bort i fra skjermkortet, som blir ALT for varmt, er det en topp maskin. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 ja har noen dager å tenke på. men har sett den dell maskina, men likevel vurderer hp hehe. men ifølge hp hadde alle zt wlan kort inne "ALLE zt3017 i Norge, har samme funksjon" men pcutstyr sier "men dessverre ikke WLAN" så får vel ringe dem hvis det blir denne. synes bare hp maskina virker mer solid etc.. men en får se Lenke til kommentar
Filla Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Hmmm, spørs om ikke pcutstyr blingser litt. HP kaller PC'n for CENTRINO og det betyr (bl.annet) at den har Wlan, for tiden .11b. Her er linken til HPs egne norske sider der du finner HP's zt3017 Her kan du og laste ned et PDF dokument med fullstendige spesifikasjoner. Ser at PCutstyr også bruker ordet CENTRINO, da er de nok pent nødt å sende deg en bærbar som har trådløs nettverk innebygd, ellers er den anonsen her direlte villedende, ikke sant ? -Lykke til med PC kjøp Endret 28. januar 2004 av Filla Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 de sendte en mail om at de misforstod\leste.. så får se hva det blir til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå