Gå til innhold

Lag dine EGENE KabelRør!

Anbefalte innlegg

JAda, jeg har en far som er elektrikker.. Vi driver nå og bygger nytt rom, dermed har an disse kablene han drar i veggen.. Det visste jeg og utnytte..!

Først gjorde jeg dette:

Jeg tok ut en kabel:

Pict0012.JPG

Så hentet jeg meg en Baufil ( fant ikke annet i farten )

Pict0013.JPG

Så begynte jeg og skjære !!

Pict0014.JPG

Her er den feridg kuttet.. Den ble litt stram så jeg satt inn en Tang for og utvide den!

( dyttet tanga gjennom heile driden ;)

Om nødvendig : Lakk de :D

Pict0015.JPG

.. Og jeg orket ikke og ta de i bruk nå.. Men de skal vell funke :D

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, bare et forslag ;)

Forresten, jeg testet de nå ( ikkenoe bilde ) ( webcam hakke lang nok ledning )

De funket som smurt :D BAre og ta en tang og klemme de litt sammen når ledningene er i :D:dribble:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Det er ikke en kabel men et kabelrør, dette er det som elektrikere monterer i veggen før platene spikres på og disse går fra koblingspunkt til koblingspunk, Det er en fleksibel plastslange som leveres i forskjellige dimensjoner etter at veggen er ferdig brukes en trekkesnor som tres gjennom denne og som alle ledninger som skall vere i et sånt rør festes til så dras trekkesnoren ut på andre siden og dermed har du et skjult elektrisk annlegg i bygget. Årsaken til at kablene trekkes etter at veggen er ferdig er for å forsikre seg at det ikke er spikret gjennom disse rørene, du får kjøpt de hos en elektriker.

Lenke til kommentar
Det er ikke en kabel men et kabelrør, dette er det som elektrikere monterer i veggen før platene spikres på og disse går fra koblingspunkt til koblingspunk, Det er en fleksibel plastslange som leveres i forskjellige dimensjoner etter at veggen er ferdig brukes en trekkesnor som tres gjennom denne og som alle ledninger som skall vere i et sånt rør festes til så dras trekkesnoren ut på andre siden og dermed har du et skjult elektrisk annlegg i bygget. Årsaken til at kablene trekkes etter at veggen er ferdig er for å forsikre seg at det ikke er spikret gjennom disse rørene, du får kjøpt de hos en elektriker.

Som Pappa skulle sakt det selv ;)

Lenke til kommentar
Snakker vi plastrør eller kvit stiv kabel med aluminiums kappe??

De er som snekker'n sier.. De er hvite og har rillete overflate (tøffe å svinge rundt når du ikke har noe bedre å gjøre ;) )

Bare stapp et skrujern og før kablene du skal ha inni rett bak (vri og vendt for å få de til å gå lett ned i) holdt på med noen sånne da jeg var på utplassering i et byggefelt... Litt mer fleksible de vi brukte også da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...