scoot Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) JAda, jeg har en far som er elektrikker.. Vi driver nå og bygger nytt rom, dermed har an disse kablene han drar i veggen.. Det visste jeg og utnytte..! Først gjorde jeg dette: Jeg tok ut en kabel: Så hentet jeg meg en Baufil ( fant ikke annet i farten ) Så begynte jeg og skjære !! Her er den feridg kuttet.. Den ble litt stram så jeg satt inn en Tang for og utvide den! ( dyttet tanga gjennom heile driden Om nødvendig : Lakk de .. Og jeg orket ikke og ta de i bruk nå.. Men de skal vell funke Endret 25. januar 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) trur du mangler ein [ overalt Edit: Gjorde Endret 25. januar 2004 av zeph Lenke til kommentar
scoot Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 trur du mangler ein [ overalt Edit: Gjorde Hehe Lenke til kommentar
scoot Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Jeg fant ut at en Skrutrekker funka bedre Endret 25. januar 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Må berre sei at lakkering av slike funker heller dårlig Lenke til kommentar
scoot Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) hehe, bare et forslag Forresten, jeg testet de nå ( ikkenoe bilde ) ( webcam hakke lang nok ledning ) De funket som smurt BAre og ta en tang og klemme de litt sammen når ledningene er i Endret 25. januar 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Altså det eneste du gjorde var og skjære i en kabel Lenke til kommentar
scoot Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Altså det eneste du gjorde var og skjære i en kabel hehe.. Takk din gledesdreper Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) trykk leif Endret 25. januar 2004 av meanbean Lenke til kommentar
scoot Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Kabel type??? er ikke sikker.. Sånne greier Elektrikere bruker i veggen Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Snakker vi plastrør eller kvit stiv kabel med aluminiums kappe?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det er ikke en kabel men et kabelrør, dette er det som elektrikere monterer i veggen før platene spikres på og disse går fra koblingspunkt til koblingspunk, Det er en fleksibel plastslange som leveres i forskjellige dimensjoner etter at veggen er ferdig brukes en trekkesnor som tres gjennom denne og som alle ledninger som skall vere i et sånt rør festes til så dras trekkesnoren ut på andre siden og dermed har du et skjult elektrisk annlegg i bygget. Årsaken til at kablene trekkes etter at veggen er ferdig er for å forsikre seg at det ikke er spikret gjennom disse rørene, du får kjøpt de hos en elektriker. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Det er ikke en kabel men et kabelrør, dette er det som elektrikere monterer i veggen før platene spikres på og disse går fra koblingspunkt til koblingspunk, Det er en fleksibel plastslange som leveres i forskjellige dimensjoner etter at veggen er ferdig brukes en trekkesnor som tres gjennom denne og som alle ledninger som skall vere i et sånt rør festes til så dras trekkesnoren ut på andre siden og dermed har du et skjult elektrisk annlegg i bygget. Årsaken til at kablene trekkes etter at veggen er ferdig er for å forsikre seg at det ikke er spikret gjennom disse rørene, du får kjøpt de hos en elektriker. Som Pappa skulle sakt det selv Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Sånn som eg bruker å gjøre når eg ikke går på Videre utdanning. Har trolig mekka en liten mil sånn k-rør inni vegger de siste 5 åra... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Man får disse rørene i sort utgave hos Elfa. Jeg kjøpe en gang et stykke som jeg splittet på samme måte. Men jeg brukte bare en vanlig saks. Har den på kabelen fra skjermen. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 jauda, de har slike hos Biltema, var innomm der en dag og skulle kjøpe lakk osv, så så jeg slike hvite kabelbeskyttere... 50kr for en diger sak (sikkert 5-6 meter) Lenke til kommentar
icer Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Snakker vi plastrør eller kvit stiv kabel med aluminiums kappe?? De er som snekker'n sier.. De er hvite og har rillete overflate (tøffe å svinge rundt når du ikke har noe bedre å gjøre ) Bare stapp et skrujern og før kablene du skal ha inni rett bak (vri og vendt for å få de til å gå lett ned i) holdt på med noen sånne da jeg var på utplassering i et byggefelt... Litt mer fleksible de vi brukte også da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå