Gå til innhold

Øl i tyskland

bfisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skulle jeg også til å kommentere. Hadde aldri gjetta at du ikke hadde norsk som morsmål, Dr.X :)

Tenker at vi gir en god fean i å vorse på hotellrommet da, og hopper fra pub til pub. Liker ikke sterkt øle (som i ale) noe særlig, det er pilsen det går i. Likevel kan er kraftigere pils være god når den er kald. Hvordan er øl-inndelingen i tyskland? De har vel hummer og kanari? Burde jeg være safe om jeg ber om en pils? Hva får du hvis man bare viser antall "øl" med fingerne?

Har også hørt at det er pubhopping som er greia når det gjelder å få med seg mye forskjellig. Her skal alt prøves! Utesteder selger vel øl i 0,33 ellno?

Åfyfaensomjeggledermeg! Dette blir en tur, en sinnsykt bra tur, tror jeg. Hører så mye bra om tysk øl, at jeg får vann i munnen her. Likte ikke øl før jeg kom til Danmark for 1,5 år siden, og smakte dansk øl. Det var noe annet enn det norske "skvipet". Dersom Tysklands øl er bedre... ja... jeg får ikke annet enn å smile :D

Middag! *tusle ut*

bfisk

Lenke til kommentar

Be om weissbier. Det er digg, var på klassetur der, det var det det gikk i. Erdringer Weissbier synes jeg var digg. Det er ingen som ser rart på deg om du drikker øl midt på formiddagen. Vi skulle traske rundt i Lübeck/Schweringen(?)/Rostock og gjøre oppgaver. Innom en del steder. Mang en ølstopp underveis. Drikking hele dagen. Øl koster ca 5-6kr i butikken for en halvliter, så dyrt er det ikke. Gled deg, Tyskland er konge.

Rusbrus er dyrere enn øl i tyskland også, men hva skal man med det når man har tysk øl?

Dama i kassa på enellernnnen matbutikk så forresten rart på meg da jeg kjøpte en handlekurv full av rusbrus + 3 helflasker sprit klokka 10 på morgenen :green::green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...