Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med generering av korrekt Ip-adresse

Anbefalte innlegg

Kommer ikke ut på nettet ved normal pålogging fordi oppkoblingen genererer feil IP-adresse. Denne skal starte på 193. Men i den lokale oppkoblingen kan jeg se at en annen ffast IP-adresse som begynner på 169 blir valgt. Har Tele 2 ADSL abonnement. For å komme på nettet må jeg gå inn i Norton System Works og slå av brannmuren og deretter gå inn den lokale oppkoblingen og velge Rèparer på oppkoblingen. Da kommer det opp korrekt Ip-adresse som begynner på 193. Er det noen "guruer" som kan hjelpe meg med dette problemet. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer ikke ut på nettet ved normal pålogging fordi oppkoblingen genererer feil IP-adresse. Denne skal starte på 193. Men i den lokale oppkoblingen kan jeg se at en annen ffast IP-adresse som begynner på 169 blir valgt. Har Tele 2 ADSL abonnement. For å komme på nettet må jeg gå inn i Norton System Works og slå av brannmuren og deretter gå inn den lokale oppkoblingen og velge Rèparer på oppkoblingen. Da kommer det opp korrekt Ip-adresse som begynner på 193. Er det noen "guruer" som kan hjelpe meg med dette problemet. :mad:

Du må sette opp norton til og tillate at maskinen får kontakt med DHCP-server.

Lenke til kommentar

Takk for mulig løsning på problemet, men kan du fortelle meg hvordan jeg gir Norton tilgang til DHCP server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...