Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har kjøpt meg 2slike til power og reset, de er veldig små og funker fint  :)

 

edit : lol jeg glemte linken ...

ikke ment som kritikk, men en pol?

Det skulle da holde i massevis?

 

1-pol

___/ ___

 

2-pol

___/ ___
___/ ___

 

 

1-polte brytere har to tilkoblingspungt, 2-polte har 4. Når jeg teller ledninger på min powerswitch kommer jeg til 2.

Endret av xqus
Lenke til kommentar

Må ikke vere til-fra bryter, kan vere til-fra-til, bare du bruker bare 2 av punkta, men det som er og anbefale er jo sprett bryter, en bryter som bryter av seg sjølv, alså går ut av seg sjølv. dette er fordi om du holder ledningene (power swithc) sammen mer en 5 sekunder skrur pcen seg av!

Lenke til kommentar
Kan vell bruke en Til-Til bryter å da. Bare du bruker kunn den 1 til. liksom..

 

____ Til Ingen ting..

___/ ____ Til HK (resett)

Da må man vippe den frem og tilbake (blir den stående for lenge i sluttet posisjon slår jo maskina seg av igjenn). a er det bedre og ha en som er Till-(Till). Parantesen indikerer at bryteren er tilbakefjærende.

Lenke til kommentar
www.elfa.se > elektronikk\pnaumatikk > strømbrytere > trykkstrømbrytere

 

tror du kan bruke alle som er inne der?

Du kan bruke alle, men alle er ikke like hensiktsmessige å bruke. De du er ute etter skal ha betegnelsen "slutning, momentan". Det betyr at det er slutning når dutrykker den inn og kun da. Brytere som ikke har denne betegnelsen må man dobelttrykke på.

 

Det er også lite hensiktsmessig å bruke penger på en flerpolsbryter når man skal ha den til power-ledningene. Det er jo bare 2 ledninger man skal lage kontakt i mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...