Gå til innhold

Rør istedet for slanger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva tror dere om å bruke kobber-rør istedet for slanger?

 

Du kan ihvertfall få det _MYE_ mer ryddig... (Sier ihvertfall en kompis av meg)

Jeg må si meg enig med kompisen din.

 

Gjør du dette skikkelig, så tar det seg atskillig penere ut enn hva tilfellet ofte er med bruk av slanger.

Skikkelig i denne sammenheng betyr utstrakt bruk av 45- og 90grader´s bend, som loddes pent sammen med rørene. Har et par bilder av en slik sammenstilling, om du vil se.

Mange vil hevde at bruk av 90graders bend osv vil påvirke temperaturene negativt, ved at flow reduseres gjennom diverse bend. Dette skal jeg ikke protestere mot, men forskjellene er uansett marginale.

 

Slanger kommer du uansett ikke utenom. Men disse brukes da som korte forbindelser mellom rør og aktuelle nipler.

Du må for all del ikke feste rørene direkte på CPU / GPU-nipler, da en så stiv forbindelse fort kan påvirke kontakten mellom vannblokk og core.

Lenke til kommentar

For å vere ærleg, trur eg det kjem til å bli stygt. Røra skal tross alt ut av blokka og til neste komponent.. Det kjem til å bli forferdelig masse koblingar og vinklar.. Nei..

Då er det mykje penare og meir praktisk med slangar. Slangare kan du jo fint legge inntil kanten av kabinettet òg.

Ta ein titt inni maskina og forestill deg kor røra skal gå..

Lenke til kommentar
Hva tror dere om å bruke kobber-rør istedet for slanger?

 

Du kan ihvertfall få det _MYE_ mer ryddig... (Sier ihvertfall en kompis av meg)

Øhh? :blink: Kompisen og noen andre her har klikka litt.. Du kan gjøre det samme med slanger og enda mer enn det du kan gjøre med rør!! Du kan legge slanger intil kabinettet.. Bruk albuer så for du det til..

Lenke til kommentar
Hva tror dere om å bruke kobber-rør istedet for slanger?

 

Du kan ihvertfall få det _MYE_ mer ryddig... (Sier ihvertfall en kompis av meg)

Øhh? :blink: Kompisen og noen andre her har klikka litt.. Du kan gjøre det samme med slanger og enda mer enn det du kan gjøre med rør!! Du kan legge slanger intil kabinettet.. Bruk albuer så for du det til..

Men rør vil fjerne litt varme fra vannet, og rør får ikke kollaps.

Lenke til kommentar

noge hekkans sjid med slangene som "kollapser" flater ut i svingene..

har selv vurdert rør..

Isolerte egnede rør rundt heile sjiden.. utenom fra siste kjøleblokk (eller hva som måtte brukes sist)

Fra siste kjøleblokk til vanntank til radiator kunne eg tenkt meg temperatur tap..

 

men.. ikke helt satt meg inn i dette enda menne.. ein gudde ide sikkert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...