Cucum(r) Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Hva tror dere om å bruke kobber-rør istedet for slanger? Du kan ihvertfall få det _MYE_ mer ryddig... (Sier ihvertfall en kompis av meg) Endret 25. januar 2004 av SirIce Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hadde sikkert gått, men tvila på at det hadde blitt så mykje ryddigare. Dessuten er vel ikkje slangane så stygge at det gjer noke? Lenke til kommentar
felge Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 tror ikke han er noe god kompis da Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Hvis du bruker rør, da kan du jo legge de helt inntil sidene i kabinettet slik at de blir skjult... syns det hørtes ut som en god ide egentlig jeg.. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Så en i et eller annet engelsk PC-blad som hadde gjort akkurat det der. Men jeg tror ikke han gjorde det for å få det ryddigere, for han hadde en /&%(Q"/%(/Q¤% kabelspaghetti . Vil det forresten være tryggere (mtp lekkasjer osv) å bruke rør? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Det vil jeg tro Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hva tror dere om å bruke kobber-rør istedet for slanger? Du kan ihvertfall få det _MYE_ mer ryddig... (Sier ihvertfall en kompis av meg) Jeg må si meg enig med kompisen din. Gjør du dette skikkelig, så tar det seg atskillig penere ut enn hva tilfellet ofte er med bruk av slanger. Skikkelig i denne sammenheng betyr utstrakt bruk av 45- og 90grader´s bend, som loddes pent sammen med rørene. Har et par bilder av en slik sammenstilling, om du vil se. Mange vil hevde at bruk av 90graders bend osv vil påvirke temperaturene negativt, ved at flow reduseres gjennom diverse bend. Dette skal jeg ikke protestere mot, men forskjellene er uansett marginale. Slanger kommer du uansett ikke utenom. Men disse brukes da som korte forbindelser mellom rør og aktuelle nipler. Du må for all del ikke feste rørene direkte på CPU / GPU-nipler, da en så stiv forbindelse fort kan påvirke kontakten mellom vannblokk og core. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 For å vere ærleg, trur eg det kjem til å bli stygt. Røra skal tross alt ut av blokka og til neste komponent.. Det kjem til å bli forferdelig masse koblingar og vinklar.. Nei.. Då er det mykje penare og meir praktisk med slangar. Slangare kan du jo fint legge inntil kanten av kabinettet òg. Ta ein titt inni maskina og forestill deg kor røra skal gå.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Spør Skrue. Jeg så han var i området Rør blir fint det, men du må forbinde delene med litt slanger. Edit: Han kom meg i forkjøpet med noen sekunder Endret 25. januar 2004 av Arctic Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hva tror dere om å bruke kobber-rør istedet for slanger? Du kan ihvertfall få det _MYE_ mer ryddig... (Sier ihvertfall en kompis av meg) Øhh? Kompisen og noen andre her har klikka litt.. Du kan gjøre det samme med slanger og enda mer enn det du kan gjøre med rør!! Du kan legge slanger intil kabinettet.. Bruk albuer så for du det til.. Lenke til kommentar
pback Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har brukt 12mm rustfrie rør som jeg har bøyd med egnet bøyetang. Kan ikke bli stort bedre enn det. Kobberrør med lodding av albuer er stygt! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hva tror dere om å bruke kobber-rør istedet for slanger? Du kan ihvertfall få det _MYE_ mer ryddig... (Sier ihvertfall en kompis av meg) Øhh? Kompisen og noen andre her har klikka litt.. Du kan gjøre det samme med slanger og enda mer enn det du kan gjøre med rør!! Du kan legge slanger intil kabinettet.. Bruk albuer så for du det til.. Men rør vil fjerne litt varme fra vannet, og rør får ikke kollaps. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 noge hekkans sjid med slangene som "kollapser" flater ut i svingene.. har selv vurdert rør.. Isolerte egnede rør rundt heile sjiden.. utenom fra siste kjøleblokk (eller hva som måtte brukes sist) Fra siste kjøleblokk til vanntank til radiator kunne eg tenkt meg temperatur tap.. men.. ikke helt satt meg inn i dette enda menne.. ein gudde ide sikkert Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 men det går ikke opreativ sytem sett kan det ikke gå ntldr er noe som ikke kan ersstattes med noe annet du må boote det fra dos-modus og det er ikke enkelt men hvis det kommer missing ntldr må du bare gi opp det er ikke noe og gjør noe med det Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 [se over] Ummm, kansje en liten feilpost? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 men det går ikke opreativ sytem sett kan det ikke gåntldr er noe som ikke kan ersstattes med noe annet du må boote det fra dos-modus og det er ikke enkelt men hvis det kommer missing ntldr må du bare gi opp det er ikke noe og gjør noe med det Noen som har feilposta? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hmm rør isteden for slanger ?? da kan du ikke flytte pcen en cm en gang Lenke til kommentar
pback Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hmm rør isteden for slanger ?? da kan du ikke flytte pcen en cm en gang Hallo? Rørene er jo INNI pc'en da! Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 han tenker sikkert på at det blir tungt, men so er han sikkert ei pingla og da... har tenkt på røyr eg og. fjerner jo alltids litt varme, viss ikkje effektivt d.. polere koparrøyr og lakke med klarlakk då blirdet jo fint Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 hmm rør isteden for slanger ?? da kan du ikke flytte pcen en cm en gang Hallo? Rørene er jo INNI pc'en da! å faan-- seff.. glemt d æ har slangan utafor pc'en chø... sry... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå