eUnaas Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Har planer om å kjøpe ny pc! Hva er det beste HovedKortet? Bør jeg satse på DDR Minne PC333 og HK? eller er det dyrt i forhld til ytelse? (har tengt til å kjøpe GF4 og da er det skanje dymt med MSI? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hei! Hvis jeg får anbefale er ASUS A7V 266-EX et bra hovedkort valg hvis du IKKE trenger RAID.. Dette kortet støtter bare PC-2100 RAM, men hva skal du med 2700? Trur ikke det er den sinnsyke ytelses forskjellen fra PC-2100. Og hvis du ikke "driter" penger bør du velge et Creative GeForce4 Ti4400 som gir masse ytelse for pengene! Dette er også det jeg kommer til å velge om en bitteliten stund da jeg skal kjøpe pc.. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 [ Denne Melding var redigert av: eunaas på 2002-03-12 22:07 ] Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Hva er forskjellen på : Asus A7V266-E, Mainboard Socket-A VIA KT266A ATX Audio AGPPro 3xDDR og Asus A7V266-EX, Mainboard Socket-A VIA KT266A ATX Audio ATA133 UDMA66 (asus A7V266 -EX komemr ikke inn før om en månde! :sad: bølr jeg vente?) Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 ...trenger virklig råd fra dere... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 hva msi kt3 ultra aru. har jo det meste. tviler på at det har problemer med gf4. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg vil anbefale deg å se på et Soltek eller Soyo hovedkort. Hvis du skal klokke er vel Soltek best, ellers er Soyo Dragon+ veldig stabilt og funker uten problemer (har som du sikkert skjønner dette selv). Har hatt mange hovedkort, men Soyo er etter min mening det beste og stødigste kortet jeg noen gang har slått fingra i. Lenke til kommentar
X_Ray Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Enig i Ygdrasil, Soyo lager utrolig bra HK... Det gjorde de før òg, men så bestemte noen seg plutselig for at det ikke skulle være mulig å få kjøpt slike i Norge... ? Nå er de heldigvis å få kjøpt igjen... Vil absolutt anbefale et slikt kort til alle overklokkere, da det styrer strømmen mye bedre enn andre kort (etter min mening). Dessuten er det forholdsvis billig - og tøft å se på! :smile: Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Ny pc? Beste løsning? Skal du ha en maskin basert på Intel (Celeron, Pentium III eller Pentium IV) eller en basert på AMD (Duron, T-bird eller Athlon XP)? Viktig valg før du gjør noe som helst det :smile: Uansett, jeg ville ha ventet litt til. Kommer flere nye hovedkort, både til Intel- og AMD-prosessorene, om ikke så lenge. Skal bli spennende å se hva CeBit messa i Tyskland medfører seg av nye produkter. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 21:56, eunaas skrev:Hva er forskjellen på : Asus A7V266-E, Mainboard Socket-A VIA KT266A ATX Audio AGPPro 3xDDR ogAsus A7V266-EX, Mainboard Socket-A VIA KT266A ATX Audio ATA133 UDMA66 (asus A7V266 -EX komemr ikke inn før om en månde! :sad: bølr jeg vente?) Forskjellen på disse 2 kortene er E utgaven er utstyrt med RAID og Vifte på kortet.. EX utgaven er utstyrt med kjøleribbe og ATA/133. Og det er en stor pris forskjeld mellom E og EX.. EX er 2-300,- billigere.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 23:12, Pingo68 skrev:Ny pc? Beste løsning?Skal du ha en maskin basert på Intel (Celeron, Pentium III eller Pentium IV) eller en basert på AMD (Duron, T-bird eller Athlon XP)? Viktig valg før du gjør noe som helst det :smile:Uansett, jeg ville ha ventet litt til. Kommer flere nye hovedkort, både til Intel- og AMD-prosessorene, om ikke så lenge. Skal bli spennende å se hva CeBit messa i Tyskland medfører seg av nye produkter. Joda.. med det kommer vel til å koste litt ekstra, de nye tingene altså.. Heh, er litt gretten på pappa siden han dra til CeBiT med jobben hvert år, og jeg får IKKE VÆRE MED :sad: :?: Det er uretferdigt og jeg som hadde interresert meg med å være der mere enn han! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Men du, de har Asus A7V266-EX Hovedkort Socket A DDR på http://www.Flexi-Data.no ! Og det koster 1390,-. Dette kortet gir utvilsomt mye for pengene! Så go for det HK'et! Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-12 23:12, Pingo68 skrev:Ny pc? Beste løsning?Skal du ha en maskin basert på Intel (Celeron, Pentium III eller Pentium IV) eller en basert på AMD (Duron, T-bird eller Athlon XP)? Viktig valg før du gjør noe som helst det :smile:Uansett, jeg ville ha ventet litt til. Kommer flere nye hovedkort, både til Intel- og AMD-prosessorene, om ikke så lenge. Skal bli spennende å se hva CeBit messa i Tyskland medfører seg av nye produkter. Sikker på det da? det virker som om det er mest INTEL kort der :sad: men vil det bli noe billigre og bedre da? ----`?? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...m=24&replies=15 ..hum Lenke til kommentar
Underlord Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Gå for soyo du vant best test på tomshardware aldri vært mer fornøyd med et hovedkort jeg ihvertfall Lenke til kommentar
Walk On Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Gå for Abit KR7serien du, desidert det beste og mest overklokkingsvennlige kortet som finnes for systemer basert på amd. Har et selv og er kjempefornøyd! Ser at det er noen som har oppnådd 200+mhz fsb med det, 180+ stabilt. Det er minnet som sier stopp først, ikke kortet... Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 hvor får man tak i soyo? Lenke til kommentar
Moose Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg har tenkt å snart bestille MSI KT3 ultra aru. Kan ikke finne noen negative sider i de anmeldelsene jeg har lest. Og så skal det være hakket raskere enn dagens KT266A hovedkort både med pc2100 og pc2700 ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå