Jonas Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hallo.. Etter mange desperate forsøk om å prøve å få internett på en gammel pc, gir jeg opp.. Er så mye dritt og feil på den så jeg skal reinstalere hele greia. Jeg setter i cd og booter fra. alt går som normalt, men rett får den skal overskrive alt og instalere nytt kommer det en melding om at jeg har et komprimerings program på maskina så det kan ikke instalere. Det kunne vist hende at jeg hadde et annet oss komprimert Jeg trykker på hjelp og der står det at jeg kan prøve instal fila på cd. Jeg går inn på 'min datamaskin' og cd'en og trykker. Alt går som normalt. alt blir instaler (trodde jeg) og starter opp som normalt. Men når jeg kommer inn i windows er alt helt likt! alle samme feil og like mye plass på hdd er tatt. Jeg høyreklikker på c:\ og trykker formater, men det kommer bare en feilmelding 'kan ikke formatere fordi den inneholder windows filer' Hvordan i svarte skal jeg få reinstalert!?!?! Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 prøvd å gått inn i command å skrevet format C: ? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 først tar du backup, evt. finner ut hvilke hardware som er i maskina slik at du finner riktige drivere og slikt til senere. Har du CD'en til windows 98 og f.eks. partisjon D: ledig kan det være en idé å legge win98 i en mappe på D:. Da går det litt kjappere under innstallasjon. SÅ: 1. finn oppstartsdiskett 2. boot med den i floppy'en 3. skriv format c: og velg godta at den formaterer C-partisjonen 4. sett inn cd med Windows 98, eller du går til partisjonen der du la windows. 5. start innstallasjonen bertie Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Går sikkert greit å ta opp tråden.. prøvd å gått inn i command å skrevet format C: ? Command funker ikke. Skriver jeg det i kjør kommer det opp sånn 'må kjøres i dos-modus'-melding, og den restarter. Skjer ikke noe.. først tar du backup, evt. finner ut hvilke hardware som er i maskina slik at du finner riktige drivere og slikt til senere. Har du CD'en til windows 98 og f.eks. partisjon D: ledig kan det være en idé å legge win98 i en mappe på D:. Da går det litt kjappere under innstallasjon. SÅ: 1. finn oppstartsdiskett 2. boot med den i floppy'en 3. skriv format c: og velg godta at den formaterer C-partisjonen 4. sett inn cd med Windows 98, eller du går til partisjonen der du la windows. 5. start innstallasjonen bertie Hva kan jeg gjøre på maskina når jeg har kommet inn i windows før jeg har instalert drivere? kan jeg laste de ned? Brennern på denne pc'en funker ikke så jeg får må nesten laste de ned fra den andre maskina.. Men alt dette startet jo med at jeg ikke kom på internett.. la oss si at jeg fikk reinstalert, men fikk ikke til internett. Hva gjør jeg da? Har vel driti meg ut da.. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Command funker ikke. Skriver jeg det i kjør kommer det opp sånn 'må kjøres i dos-modus'-melding, og den restarter. Skjer ikke noe.. Du må starte opp i DOS modus. Da er en bootdisk for Wiin98 som sagt det rette for deg da. www.bootdisk.com Hva kan jeg gjøre på maskina når jeg har kommet inn i windows før jeg har instalert drivere? kan jeg laste de ned? Brennern på denne pc'en funker ikke så jeg får må nesten laste de ned fra den andre maskina.. Det er bare å gå inn i 98 det, for standard drivere og slikt ligger der, men ikke de som er optimale. Da er det bare å avinnstallere mulige gamle drivere og innstallere de nye, enkelt og greit. Og hvis du har to partisjoner, en c: og en d: så kan du legge drivere og slit på d: og bare formatere c: og senere innstallere på c:, d: vil da ligge urørt. Men alt dette startet jo med at jeg ikke kom på internett.. la oss si at jeg fikk reinstalert, men fikk ikke til internett. Hva gjør jeg da? Har vel driti meg ut da.. Hvordan internett har du? ISDN? xDSL? med eller uten fast IP? Endret 31. januar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå