Lil-H Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 HallO Kjøpte meg et nytt hovedkort og ny cpu for noen dager siden (epox 8rda3+ og xp 2800+) Og nå klarer jeg ikke å boote opp. Det lengste jeg kommer er til windows xp pro boot-up screenen (men den ser jeg bare i ca 1/2 sek, etter det kommer det en bluescreen som varer like lenge) Jeg booter først fra floppy , så fra hdd-0 og så cd-rom Jeg har ikke overklokket noe i det hele tatt ENNÅ (men det kommer ) Men før jeg dette så installerte jeg en xp på en annens harddisk, og så bytta jeg hovedkort. Men jeg kan fortsatt "velge om jeg skal ha windows Xp pro 1 eller 2 (min hardisk og min venns hardisk) Hva er det som er galt????! Lurer oxo på om hvor jeg skal ha min kjære ram. Skal jeg kjøre den i en av dual-ddr slot-ene eller den "single"?? Jeg må vel ikke formatere?, jeg HATER Å FORMATERE! Mvh Herman Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 du kan prøve å kjøre xp cd'n din i, så velger du "reparer" når du får valget. det er først når du kan velge hvilket OS du skal reparere jeg mener. da formatere du ikke, og ingen av dine installeringer blir borte. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Hei Det funket ikke å reparere xp på min hdd. Men da jeg prøvde å reparere på min venns hdd, så funket det. Men istede for at denne ble reparert så ble den formatert Grunnen til at jeg ikke fikk reparert min hdd var nok fordi at jeg skrev "feil" passord. Altså det jeg bruker for å logge på dataen funket ikke. Kan det være mulig at dataen mente det første passordet som jeg lagde? men det husær ejg ikke da Er det mulig å installere xp på nytt, samtidig som jeg beholder alle andre filer? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Tja, det skulle være mulig og installere Windows rett over den gamle. Men da må du huske og ikke formatere. Du mister alle dine personlige instillinger i Windows, men andre filer og mapper som ikke går under Windows beholder du - bare ikke la Windows lure deg til å formatere... Men angående problemet ditt, så husk at Winxp MÅ ligge på C: Det vil ikke fungere på D:, E: osv..... Sjekk med en oppstartsdiskett om Hardisken din heter C: Det er når du bytter hardisker mellom maskiner, at stasjonsbokstavene kan endres. Endret 27. januar 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå