krutselno Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Er det noen som vet hva slags isdn modem telenor bruker? Kjenner noen som har lagt inn windows xp uten å ha driverne til modemet, og siden det er ganske gammelt heller har noen faktura eller mulighet til å finne ut hva modemet heter... Litt skuffende at windows xp ikke fant driverne til modemet... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Er det noen som vet hva slags isdn modem telenor bruker? Det var ingen standard på dette, det sto kunden fritt til og velge utstyr. Er det et kort er det enlest og plukke det ut og skrive ned tall o.l og poste det her så er det ikke umulig at noen kjenner det igjen. Lenke til kommentar
snole Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Du tenker ikke på ADSL modemet? Du skal ikke ha drivere til det ADSL modemet som Telenor leverer. Du trenger ikke en gang installere det som ligger på CD'en som følger med. Man kan bruke den innebygde PPOE protokollen som ligger i XP. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Pcn er langt unna, og de som eier den har lite eller ingen forståelse på det... Så jeg vil helst unngå at de går fysisk inn i maskinen. og NEI det er ikke ADSL... Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Hei, Hvis du tenker på isdn og pc, så leveres ingen pc´er med isdn. Dette pga av at isdn ikke er særlig utbygget linje i resten av verden. Det er hovedsakelig norden og tyskland som er store på isdn. Windows og isdn er ikke verdens beste mulighet, nettopp pga det nevnte over, men det finnes mange enheter ute i it-verden. HER er en av de beste løsninger jeg har vært borte i med tanke på ekstern løsning for isdn. Denne er riktig nok dyrest i klassen, men dog den beste med tanke på intigrasjon i windows kjernen. Denne er enkel i bruk, først inn med drivere på cd, deretter koble til produktet, så inn med brukernavn osv. Telenor har ingen standar utstyr, de selger som regel billig for at de får flere kunder på nett. Edit: trykkleif Endret 25. januar 2004 av TheGizmo Lenke til kommentar
bertie Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 det finnes ingenting som heter ISDN-modem, bare for å ha det på det rene... Helt umulig å finne ut hvilke drivere som trengs uten å vite f.eks. om pc'en er kjøpt i samband med en kampanje/butikk eller fra en bestemt produsent eller noe? Har man ingenting å gå utifra? og snakker man om et internt ISDN-kort eller snakker man om et internt modem her? Kan jo nevne at det er brukt endel TeleS-kort hos noen leverandører. Også Dynalink har jeg sett på endel gamle pc'er. Mer info om pc'en så kan det vel la seg gjøre å finne det ut, men det finnes som sagt veldig mange produsenter av modem og isdn-kort. bertie Lenke til kommentar
bertie Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei, Hvis du tenker på isdn og pc, så leveres ingen pc´er med isdn. Dette pga av at isdn ikke er særlig utbygget linje i resten av verden. å si at ingen PC'er leverer med ISDN er vel ikke helt presist vil jeg påstå. Har tross alt vært normalt de siste årene å levere med enten ISDN eller modem integrert da... bertie Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 last ned aida32 og sjå om den finner isdn kortet. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei, Hvis du tenker på isdn og pc, så leveres ingen pc´er med isdn. Dette pga av at isdn ikke er særlig utbygget linje i resten av verden. å si at ingen PC'er leverer med ISDN er vel ikke helt presist vil jeg påstå. Har tross alt vært normalt de siste årene å levere med enten ISDN eller modem integrert da... bertie Tja, jeg jobber med salg av pc´er, og har gjort dette de siste 4 årene.' Det er i siste tiden at butikkene som kjøper pc´er, sier til leverandør intigrer isdn. Ta feks laptop. Nevn noen som har isdn ved kjøp på en .com side? F.eks Scribona som forhandler HP/Siemens/Toshiba får laget egne norske pc´er med isdnkort satt inn. Samme pc som selges til feks Italia har ikke. Akkuratt som BMW har setevarmene på feks 320i,så finner du ikke setevarmere i Tyskland....... Men dette er jo ikke helt tråden i linken da Bare en tanke at de settes sammen som regel i utlandet, gjerne ASIA...... Det som bygges på Norsk sokkel, ja med valg isdn/analog. Lenke til kommentar
snole Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hvis AIDA ikke finner det, er det å åpne PC'en siste alternativ. Spesielt siden de ikke har tatt vare på noen form for dokumentasjon o.l. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 gizmo: uansett hvor mange pc'er du har solgt siste 4 år så har jeg fulgt med såpass at de annonser som ikke har nevnt at det medfølger modem eller isdn for noen år tilbake, så har de ikke vært i flertfall. Det får så være seg om de er ferdig montert i asia eller om man får de satt inn andre steder. Bl.a. avtaler forskjellige kommuner har gjort har inneholdt modem eller isdn, selv om de kanskje ikke er integrert direkte fra fabrikk. Laptops har jeg lite peil på, men endel har dog hatt integrert modem hvertfall. Det eneste som er sikkert er at forhåpentlig er det liten vits med ISDN-utstyr i årene som kommer. til han som startet tråden vil jeg bare si at Aida32 som nevnt over er et meget godt tips... bertie Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Takk for alle forsøk på hjelp, men eierne av pcn fant en gammel ekse fra ISDN kortet. Så da fikk jeg navnet og problemet er løst ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå