Gå til innhold

Skal bygge pc for overklokking

AvIOn

Anbefalte innlegg

Heisann. En av mine første innlegg... Skal prøve å få til et utfyllende "spørsmål" her, og håper på like utfyllende svar:D

Min situasjon er følgende:

Jeg sitter for tiden å setter sammen deler til min nye datamaskin. Tenkte lenge på AMD, helt til jeg fant ut at jeg ikke fikk MP-klokka den... Så da gikk jeg for P4 (og ingen får meg til å forandre mening, så vil ikke ha noe AMD vs. P4 her).

Det jeg har kommet fram til nå er:

-Cheiftec Dragon Miditower (har fra før)

-Hovedkort: Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA I875P, ATX,GbLAN,

-Cpu: Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache

-RAM: OCZ 512MB DDR PC3500 Dual PLATINUM - 256MB x 2, 433Mhz, 2-2-3-5

-Køleribbe: Swiftech CPU-kjøler, u/vifte Socket478 (P4) (den med alle piggene på) (Skal være noe av det beste)

-Cpu-vifte: Papst vifte, 94m³/time, 36 dB(A) 92*92mm

-kab-vifter: 4 * Papst vifte, 79m³/time, 37 dB(A) 80*80mm

-fan-styring: Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sort

Har i tillegg bestilt noe griller og lyddemping til toweret mitt, men det er ikke vesentlig for selve klokkinga...

Så med dette oppsettet... hva har jeg sjangs å komme opp i da? hvis jeg er noenlunder heldig og får normal stepping på cpuen?

Håper på noen koselige utfyllende svar....

Takker

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har samme cpu og hk som du har satt opp.. Har selv en cpu med M0 stepping, dette er den du har størst sjangse til å komme lengst med.. Jeg klarer å kjøre 3640mhz stabilt med 1.65vcore, dette er med vannkjøling.. Og jeg har ikke vært "heldig" med cpu'en.. det er mange som klarer 3.5Ghz med stock volt..

Hvis du får tak i en cpu med M0 stepping, noe som er lett(bare send mail til diverse butikker og spør om de har SL6Z5 inne..) og er gjennomsnittlig heldig så klarer du nok 3.5Ghz med stock volt.. Når det gjelder rammen så skal jeg selv gå for OCZ pc3700 GOLD tror jeg..

Lenke til kommentar
HVor høy temperatur tåler en p4-cpu?

En annen ting.. På ic7-max3 så sier det at det er dårlig med plass til ribbe og cpu-vifte... vi jeg få plass til den store swiftec-ribba og 92mm vifte ?

jeg har MAX3 og og Swiftech MCX478-V ribbe med 80 mm vifte.. fikk ikke noe problemer med det jeg hvertfall :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...