Gå til innhold

Noen som vet hva innkjøpspris på Siemens SX1 er?

Ingar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisguiden her på amobil hadde listet en pris på SX1 fra dvdhuset.no på ca 3258,- uten abonnement for noen dager siden.

Jeg sendte en mail til dvdhuset.no, og fikk som svar at det var forhandlerpris, og at det var lagt ut ved en feil. Prisen var også på dvdhuset.no sine nettsider.

Lenke til kommentar
Prisguiden her på amobil hadde listet en pris på SX1 fra dvdhuset.no på ca 3258,- uten abonnement for noen dager siden.

Jeg sendte en mail til dvdhuset.no, og fikk som svar at det var forhandlerpris, og at det var lagt ut ved en feil. Prisen var også på dvdhuset.no sine nettsider.

Ok,tusen takk du. :)

Da fikk jeg svar på det jeg ville. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok,tusen takk du. :)

Da fikk jeg svar på det jeg ville. :thumbup:

Sier meg enig her, denne stemmer, bortsett fra at den er x mva og porto. Så forhandler kjøper til denne prisen, så legger de til mva = 4039,92 så kommer det noen kr i porto, der etter skal selger ha litt penger og butikken litt penger...... Men forhandler tjener over 1000 pr 18 mnd binning som selges da :p

Lenke til kommentar

problemet er vell heller kunder som kommer å skal handle mobil.

så sier forhandler: den mobilen koster 1000 kr

kunden: NEI I NEKTE! I MÅ FÅ RABATT! DEN KOSTER BARE 200 KR INNPRIS!

KUNDE: I VIL HA DEN FOR 250 KR, SOM ER INNKJØPSRPIS + MVA

litt naivt, men har opplevd dette )=

Lenke til kommentar

Skjønner godt at forhandlere ikke liker at innkjøpspris legges ut her, de største kjedene har nok endel bedre innkjøpspriser enn de mindre, og da er det kjipt å bli presset på en pris som er lavere enn deres egen innkjøpspris.

Det er jo lov å si nei og fortelle kunden at vi skal ha en minimum fortjeneste på x% på vår innkjøpspris, ellers kan vi bare pakke sammen.

Husk at forhandlerpriser vanligvis er priser eks. mva, og skulle du kjøpt direkte fra leverandør kommer mva og frakt i tillegg.

Lenke til kommentar
Skjønner godt at forhandlere ikke liker at innkjøpspris legges ut her, de største kjedene har nok endel bedre innkjøpspriser enn de mindre, og da er det kjipt å bli presset på en pris som er lavere enn deres egen innkjøpspris.

Det er jo lov å si nei og fortelle kunden at vi skal ha en minimum fortjeneste på x% på vår innkjøpspris, ellers kan vi bare pakke sammen.

Husk at forhandlerpriser vanligvis er priser eks. mva, og skulle du kjøpt direkte fra leverandør kommer mva og frakt i tillegg.

et stort problem er når elkjøp kjøper asia-modeller uten garanti og da får halvert kost-prisen.

og selger da tlfer til 1/3 av det de andre butikkene gjør

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke bare Elkjøp som drar sånne triks. Både Expert, Telebutikken og flere andre av de virkelig store driver med parallellimport (noen oftere enn andre)

Må telefonen repareres kan dette være et virkelig stort problem, da telefonen som regel må tilbake til det landet de kjøpte den fra for reparasjon. Dette gjelder spesielt Elkjøp og Expert.

Hos Telebutikken derimot har kunden som oftest fått godkjent omlevering uansett.

Alt dette kan selvfølgelig variere fra butikk til butikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...