Andeplane Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har laget en web side, hvor folk kan registrer seg osv osv...men hvordan får jeg sendt en mail til den e-mail adressen de skrev inn? mail($email_address, $subject, $message, "From: Quality-eSports Webmaster<[email protected]>\n X-Mailer: PHP/" . phpversion()); //Linje 132 Error: Warning: Failed to connect to mailserver, verify your "SMTP" setting in php.ini in c:\phpdev\www\clan\q-esp\pictures\include\register.php on line 132 Your membership information has been mailed to your email address! Please check it and follow the directions! Det er det jeg kunne tenkt meg I php.ini har jeg lagt til: [mail function] ; For Win32 only. SMTP = smtp.start.no ; For Win32 only. sendmail_from = [email protected] Men start.no krever jo inlogging med brukernavn og passord. Hvor skal jeg da skrive inn dette? Jeg bruker min egen web-server med apache, php og mysql installert. Ville det da være lettere å installere en SMTP server, og da, har noen en bra server som jeg kan bruke? Ble veldig vanskelig og krokete dette, men dere forstår sikkert hva jeg mener. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Før du mailer; ini_set('SMTP', 'smtp.start.no'); ini_set('sendmail_from', '[email protected]'); Funker kanskje. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Før du mailer; ini_set('SMTP', 'smtp.start.no'); ini_set('sendmail_from', '[email protected]'); Funker kanskje. Så jeg trenger ikke ha noe passord? Det er jo et passord på mailkontoen, men den klarer seg uten? #Edit: Den kommer med en feilmelding på: X-Mailer: PHP/" . phpversion()); Warning: Server Error in c:\phpdev\www\clan\q-esp\pictures\include\register.php on line 134 Endret 25. januar 2004 av Andeplane Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Nei, du trenger ikke passord. Jeg prøvde koden selv nå og fikk ingen feilmelding, men det kom ikke frem noen mail... Hm. edit: Mailen kom frem etter et par minutter. ini_set('SMTP', 'smtp.start.no'); ini_set('sendmail_from', '[email protected]'); /* trenger forsåvidt ikke denne */ $email_address = '[email protected]'; $subject = 'phpmailer'; $message = 'test'; mail($email_address, $subject, $message, "From: Quality-eSports Webmaster <[email protected]>\r\n X-Mailer: PHP/" . phpversion()); Endret 25. januar 2004 av diskvask Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Jeg får nå fortsatt feilmelding på linje 117 jeg X-Mailer: PHP/" . phpversion()); Meldinga er: Warning: Server Error in c:\phpdev\www\clan\q-esp\pictures\include\register.php on line 117 Endret 25. januar 2004 av Andeplane Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det er nok pga en feil en annen plass i koden din. Maildelen funker som den er. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Det er nok pga en feil en annen plass i koden din. Maildelen funker som den er. hrmf...blir jo vanskelig å finne ut det da tviler på at noen gidder å se igjennom koden om jeg skriver den her... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 hvis start's SMTP server krever autentisering, så må vel det inn? diskvask: fikk du sendt mail fra start sin SMTP server? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 diskvask: fikk du sendt mail fra start sin SMTP server? Joda, det gikk fint. Men start sin smtp funker kun for brukere av start/powertech. Dvs. på home.no.net, eller i epostprogrammet ditt kun om du bruker dialup fra start. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 da er det greiere å sette opp sin egen smtp server Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Grunnen til at du ikke får bruke start.no sin smtp-server fra andre servere enn start.no sine egne er (sannsyneligvis) fordi de ikke ønsker at folk skal sende massevis med spam igjennom den. Hva med å bruke smtp-serveren til ISPen din? Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Grunnen til at du ikke får bruke start.no sin smtp-server fra andre servere enn start.no sine egne er (sannsyneligvis) fordi de ikke ønsker at folk skal sende massevis med spam igjennom den. Hva med å bruke smtp-serveren til ISPen din? Man måtte nok være koblet opp med start internettilkobling eller noe. Når jeg prøvde broadpark smtp'en, funka det med en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå