Gå til innhold

Posten, hvorfor ?


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

hva er poenget med å ha det fellesnummeret slik at du kommer til en eller annen hovedsentral i oslo når de uansett ikke kan hjelpe deg ?

jeg bestilte en pakke på torsdag, ble sendt på fredag og stod på nettsøk at den ankom haugesund (bor 20min unna i en annen by) klokken 08.30 på lørdag.

siden klokken begynte å nærme seg 13:00 på lørdag og nettsøk viste at pakken enda ikke var kommet til byen hvor jeg bor så bestemte jeg meg for å se om jeg fikk kontakt med den lokale posten.

(er vant med at hver eneste gang jeg bestiller noe fra norsk nettbutikk (data) så kommer det dagen etter de har sendt det.)

 

selvfølgelig så har de kun det fellesnummeret nå, så jeg prøvde å forklare personen jeg snakket med at jeg ønsket å komme i kontakt med det lokale postkontoret for å få dem til å sjekke om pakken er kommet, dette fordi jeg er vant med at pakken kommer før 13:00 hvis den kommer til sentralen i 08 tiden, og hvis den kommer til sentralen i 11-12 tiden så kommer den ikke hit før i halv 3 - halv 4 tiden.

jeg fikk som svar: hva er pakkenummeret ditt så skal jeg søke på nettsøk!

orket ikke forklare mer, gav pakkenummeret, fikk beskjed om at pakken hadde ankommet haugesund klokka 08:30 den dagen, og at pakken kom til byen hvor jeg bor enten på søndag og at jeg sikkert kunne hente den mandag\tirsdag.

sa takk for hjelpen, la på, kjørte til postkontoret hvor jeg bor, trakk en kølapp, spurte pent om de kunne sjekke om pakken min hadde kommet, fikk beskjed, ja den kom hit tidligere i dag den, værsegod.

 

som vanlig så fungerer de lokale postkontorene MYE bedre når det gjelder hjelp til slike ting, greit nok at man skal bruke fellesnummeret, men skal det være umulig å sette noen over til det lokale postkontoret når det er slik at de på fellesnummeret ikke kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det jo overalt, ring telenor og du bruker en halv time bare med trykking på tastaturet for å komme gjennom alle valg, og hvorfor? Jo dem kan ha litt ferre annsatte + at du bruker flere tellerskritt på dette + ventingen, for du skall ha enormt flaks om du komme gjennom uten å vente.

Lenke til kommentar

Jeg har selv jobbet i Posten i ca. 2 år. (2001-2003)

 

Det har pågått og pågår fortsatt store endringer i Posten, og alt skal effektiviseres så mye som mulig. Og jeg kan fortelle deg at årsaken til at de har et slikt fellesnummer, er for å spare penger og at det i enkelte tilfeller er mer effektivt (da ikke i ditt tilfelle).

 

Ikke noe å gjøre med dette desverre. Men det kan jo hende du kan få nummeret til ditt lokale postkontor, hvis du spør pent og kommer med en god grunn. - Men ikke regn med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ja jeg forstår det, har aldri hatt noen form for problemer med posten heller, er svært fornøyd med den korte tiden det tar før jeg får pakker jeg bestiller.

 

det som kanskje kan forbedres er at dere i noen tilfeller kan sette over eller gi telefonnummeret til det lokale postkontoret, for erfaringene mine viser at nettsøk først oppdaterer ankomstregistreringen en stund etterpå, har opplevd at jeg har søkt på nettsøk f.eks rundt 1, så kommer det ingenting, så fortsetter jeg en stund, hvis jeg sjekker en time etterpå så står det gjerne at den ble ankomstregistrert litt over halv 1.

 

men ellers forstår jeg godt at posten skiftet over til et fellesnummer, både for å spare penger, gjøre det mer effektivt i sannsynligvis de fleste tilfellene og at man fjerner belastning på lokale postkontoret slik at ansatte slipper å springe etter telefonen.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Hvis du ber pent så tror jeg du får telefonnr. til ditt lokale postkontor.

Har sendt og fått haugevis av pakker og "klumpsendinger" i posten både fra Norge og utlandet. Har aldri vært noe tull! Handlet en par ganger fra Itbutikken i Danmark. Sendt som bedriftspakke og framme dagen etter begge gangene! :thumbup:

Det er klart at med så mange pakker og brev som går gjennom posten hver dag så er det uungåelig at det ikke skjer noen feilsorteringer. Hvis noen av de andre transportørene som Tollpost, Linjegods osv. skulle ha så mange enheter gjennom systemet sitt, så tviler jeg sterkt på at det hadde blitt bedre. Se hva som skjedde med NorCargo da de hadde ansvaret for postpakker fra USA. En storm av klager. Det tok ikke lang tid før Posten fikk tilbake jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...