Mr_Sojo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Heisann. Jeg driver og planlegger ny byggpc. I forbindelse med det lurer jeg litt på dette med trådløs mus & tastatur. Jeg har aldri hatt dette trådløst før og jeg lurer på om det er bra? Jeg spiller endel og er defor avhengig av en mus & et tastatur som fungerer. Er slik en optisk trådløs mus like god som en med ledning? Sånn generelt sett altså. Takknemlig for svar Lenke til kommentar
cessna Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei Jeg har brukt trådløst endel, og har opplevd at musen og tastaturet ikke reagerer, pga. lavt batterinivå. Jeg innbiller meg at mus med ladestasjon ikke har det problemet, meg hvis ikke du trenger det, optisk mus og tastatur med ledning. Lenke til kommentar
IRazor Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Av egen erfaring må jeg si at hvis du skal bruke pc til spilling, så kjøper du ikke trådløs mus i alle fall. Funker dårlig synes jeg. Trådløst tastatur er greit nok og bruker ikke så mye batteri. Har ikke hatt problem med det i alle fall. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har vært igjennom fasen med trådløse komponenter til PC'en. Generelt kan man si at det fungerer medre med kabel. Bakdeler med trådløst: - Stor batteriforbruk. - Tregere reaksjon både på mus og tastatur. - Intefererer med andre komponenter (Forstyrrer). - I enkelte tilfeller vanskelig å få det til å fungerer 100%. Alt dette slipper du med kabel. Fordelen med trådløst: - Du kan ta med deg mus og tastatur i et annet rom - Ser ingen andre fordeler. Har i dag byttet ut alt av trådløst på mine 4 stk P4 maskiner. Anbefaler kabel/tråd til både mus og tastatur. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har brukt Logitech "Cordless Desktop Optical" (Trådløst tastatur og trådløs optisk mus i samme pakke) i over et år nå. Og jeg må si at jeg er meget fornøyd med hvordan alt fungerer, og jeg har ikke hatt noen problemer. Men det jeg la merke til med en gang, var første gang jeg prøvde musen, er at den ikke har på langt nær samme oppdateringsfrekvens som en "trådmus". Det vil ikke si at jeg opplever den som "tregere" i spill og slikt, men at jeg legger merke til at den "hakker" litt når jeg beveger den. Dette har (for meg) bare vært en vanesak, og det er kun noe jeg legger merke til i førstepersons skytespill (slik som Halo etc). Så jeg bryr meg ikke noe spesielt om det. Men jeg har en ekstra mus (med tråd) i bakhånd, i tilfelle jeg skal spille multiplayer i CS eller BF1942 eller noe slikt hvør nøyaktighet spiller en stor rolle. Selvfølgelig er det ikke nødvendig, for jeg har greid meg fint med den trådløse også, men den er som sagt ikke -så- nøyaktig. Og det kunne jo hende jeg ikke hadde flere batterier igjen eller noe engang, for musen bruker en del batteri (jeg bytter kanskje en gang hvert 14. dag). Tastaturet har jeg ikke noe å utsette på. Det reagerer akkurat slik alle andre tastatur jeg har prøvd (med og uten tråd). Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 - Ser ingen andre fordeler. Du slipper det helv... ledningskaoset over hele skrivebordet, og får et ryddig og greit arbeidssted. Selv bruker jeg Logitech Coordless Desktop MX, og kommer aldri til å gå bort fra det igjen. Digg med ladestasjon til musa i tillegg. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) - Ser ingen andre fordeler. Du slipper det helv... ledningskaoset over hele skrivebordet, og får et ryddig og greit arbeidssted. Selv bruker jeg Logitech Coordless Desktop MX, og kommer aldri til å gå bort fra det igjen. Digg med ladestasjon til musa i tillegg. Ja jeg kan strekke meg til å være enig med deg i det da. Kjører i dag Keytronic 2001 Pro og Logitec MX 500 på 3 av PC'ene og MX 310 på bærbare. En god løsning. De nye ledningene er mjuke å fine. Endret 25. januar 2004 av John Kr Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har gått tilbake til trådet tastatur, var forferdelig frusterende når tastaturet reagerte sent, hadde også av og til problemer med at hvis jeg trykket ned to taster samtidig (spesielt i spill) så hang den seg opp, veldig kjedelig i shootouts o.l... nå var tastaturet mitt gammelt, de har sikkert blitt bedre! Hadde også problemer med interference når vi hadde flere trådløse tastaturer i samme rom. Jeg bruker en trådløs optical trackman (sånn stor kule du ruller rundt) til daglig, men hvis jeg skal spille drar jeg fram en trådet standard optisk logitech. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg ville valgt kabel, så slipper jeg alle disse signalforstyrrelsene! Mye raskere reaksjon og ikke noe batterier Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) selv har jeg Logitech Cordless Desktop Optical og er mege fornøyd med denne pakken. Er kanskje jeg som ikke er så veldig kresen på nøyaktighet, ikke spiller jeg hardcore 1. person skytespill som CS. Tastaturet har jeg ingen lagg med, kan trykke ned flere taster uten problemer. Musen opplever jeg også har god respons. Nå skal det sies at jeg har senderen/mottakeren rett atme tastaturet slik at det ikke er noen hindring i veien. Musen lader jeg opp ca hver 3 uke, og tastaturet ca ver 6 mnd. bruker oppladbare batterier på begge.. Neste pakke jeg skal ha er en med blåtann. hw.no hadde en test på logitech sin pakke for en stund siden. virker som om det ere noe å satse på. Merker heller ingen signalforsyrrelser. Heller ikke på LAN der de fleste rundt meg hadde samme pakke..! Endret 25. januar 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
Mr_Sojo Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 Takk for gode innspill her. Om man velger mus med "tråd" da. Er det da bedre og satse på en optisk en eller er det beste de gamle med kule under? Noen som har noen erfaringer her? -Sverre Lenke til kommentar
knutby Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Ingen tvil. Optisk for alle penga. MX serien til Logitech eller Explorer til Microsoft med ledning er det beste jeg har brukt. Har selv Logitech mx500 Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 (endret) Må bare si meg enig med Pole Cat; MX Bluetooth fra Logitech er meget bra. Kan ikke skylde på mus/tastatur dersom noen tar meg under et spill. Det kan sikkert være greit for de mest ihuga på CS å ha noe å skylde på, men tror ikke at dette trådløssettet står tilbake for noe med kabel: Sjekk denne Edit: Typo Endret 26. januar 2004 av Jonah Hex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå