jonnor Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Det er pc'en til en kamerat det gjelder, det har vært ustabil helt siden han fikk den. Så da tenke jeg at jeg skulle se litt på den for han, kjørte Prime95 på std innstillinger og alle Torture testene fail'a på under 1 minutt. Blend klikka fortest. Så da tok jeg meg en tur inn i bios, og satte DDRv til 2,7 og VCore til 1,825. Da bootet den helt greit, men var fortsatt svært ustabil... Så stilte jeg bios til 133*7,5 som burde bli ca 1000MHz, men det ble bare 1200MHz (200*6) Så prøvde jeg med flere forskjellige innstillinger, men den starter aldri på første forsøk og prosessoren havner alltid på 1200MHz (200*6 sier AIDA 32). Og ja: jeg har husket og save når jeg avslutter bios. Jeg får også driver failiure innimellom, men da er det bare å trykke F1 så funker alt helt fint... Hva kan være galt og hvordan fikser jeg det? Takk for all hjelp! EDIT: rammen er forøvrig NoName PC3200 Og maskinen er nå relativt stabil ved 200*6 (dvs at den klarte første testen i Prime og at den klarte andre også helt til jeg stoppa den...) Endret 25. januar 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå