Insomniac Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Har en Pentium 200mhz på et ATC-1020 HK med Intel 430VX chipset. Har 64mb EDO ram. Skal installere både win2k og win98se og prøve litt med begge. Problemet er her at det sies at Intel 430VX chipsettene bare har 64mb ram såkalt "cacheable", noe som tilsier at selv om de har støtte for 128mb ram, vil alt over 64mb ram visstnok senke ytelsen dramatisk istedet for å øke den! Har 16mb ram til som jeg ønsker å sette i denne maskinen, slik at jeg totalt får 80mb ram. Men dette er jo lite lurt dersom det som er nevnt ovenfor stemmer. Kunne derfor noen forklart litt om dette, finnes det spessielle tilfeller? Er det samme problemet med win2k og win98se? (vennligst ikke kom med _antakelser_ på at dette virker under win2k dersom dere ikke vet det. VIT det. sier dette utifra tidligere erfaringer med uttalelser av typen: Ja det GÅR HELT SIKKERT med win2k, TROR JEG. Som vi alle vet er helt sikkert og tror ikke forenelig i samme setning... ) Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 ingen som vil svare? nei vel men hvordan kan jeg foreta en benchmark da? noen bm programmer som vil passe til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå