Gaute Holmin Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Min gamle laptop med Fedora begynte plutselig her om dagen å henge på boot, den henger rett etter at harddisker osv... er oppdaget, idet skjermbildet skal gå over i grafisk mode og starte opp tjenester. Noen som vet hvordan jeg kan komme meg videre (er Linux-newbie)? Prøvde å boote med CD'en og kjøre "linux rescue" men jeg ender bare opp i en blå skjerm der eneste valg er å restarte!? Prøvde også å "oppgradere" Fedora, fungerte ikke det heller... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 trykk e når grub kommer opp og fjern rhgb eller hva det står fra ene linjen der Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 trykk e når grub kommer opp og fjern rhgb eller hva det står fra ene linjen der Fjerna den, hjalp fortsatt ikke... den stopper etter: ... Yenta IRQ list 0698 PCI irq11 Socket status: 30000010 Yenta IRQ list 0698 PCI irq11 Socket status: 30000006 Lenke til kommentar
xeon Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Da har du muligens problemer med pcmcia.. Hvis du har kort der, har du prøvd å ta det ut? Hvis ikke det er noe kort der gjør du følgende: i stedet for å fjerne rhgb eller hva det nå enn står legger du til 1.. altså tallet 1 så bruker du chkconfig til å skru av at pcmcia skal starte opp Endret 26. januar 2004 av xeon Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Da har du muligens problemer med pcmcia.. Hvis du har kort der, har du prøvd å ta det ut? Ja, jeg har WLAN-kortet mitt der, har prøvd å ta det ut, hjalp ingenting. Skal prøve de andre tingene du nevner ikveld, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå