orjan_boe Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har et SMC EZ Connect Wireless USB 11Mbps(802.11b) som er knyttet opp mot et 3Com OC Wireless 11g Access Point. Jeg har oppdatert på firmware til access punkte og oppdatert usb kortet til de siste driverne. Problemmet er at jeg max oppnår 480 kbs på mitt adsl(720/128). Når jeg prøver med et annet trådløst nettverkskort, et pcmia(3Com OfficeConnect Wireless 11g PC Card) får jeg en fart på 730 kbs, som er den farten jeg skal ha og får når jeg surfer på nett med kabel. Så det jeg lurer på er om det er pga av standarden 802.11b at jeg ikke får mer enn 480 kbs? Hvilke fart oppnår dere med et 802.11b standard trådløst kort? Jeg må tilføye at avstanden på accesspoint og usb korte var 1 m da jeg testet det ut? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har et SMC EZ Connect Wireless USB 11Mbps(802.11b) som er knyttet opp mot et 3Com OC Wireless 11g Access Point. Jeg har oppdatert på firmware til access punkte og oppdatert usb kortet til de siste driverne. Problemmet er at jeg max oppnår 480 kbs på mitt adsl(720/128). Når jeg prøver med et annet trådløst nettverkskort, et pcmia(3Com OfficeConnect Wireless 11g PC Card) får jeg en fart på 730 kbs, som er den farten jeg skal ha og får når jeg surfer på nett med kabel. Så det jeg lurer på er om det er pga av standarden 802.11b at jeg ikke får mer enn 480 kbs? Hvilke fart oppnår dere med et 802.11b standard trådløst kort? Jeg må tilføye at avstanden på accesspoint og usb korte var 1 m da jeg testet det ut? Hei, På wlanet ditt, kjører du mac godkjenning eller wep kryptering? Kjører du koda nett(wep) må du huske at alle pakker du skal få til pc skal kodes før de sendes ut i lufta, derav treg internett. Setter du mac godkjenning på (serie nr på wlan kortet ditt) settes farten opp siden bare det kortet skal få logge seg på routern din. Har sjekket begge deler selv, så her er det bare mac gokjenning som skal til før noen logger seg på nettet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå