Gå til innhold

nForce2 (IGP) restarer av egen vilje

bjorngb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan være enig med dem som sier at ditt psu er for lite, jeg mener at minimum for et slik system som du har der er 350w, uten at jeg vet om jeg har rett. Kan tyde på at det er en driver feil et eller annet sted, eller kanskje en hardware feil, har du prøvd å bare kjøre med en minne brikke?

Huff.. Man trenger langt ifra 350watt for og drive et slikt system. Det er faktisk ganske få personer som virkelig bruker 350watt total effekt ,men problemet er at de drar ifra forskjellige spenninger og det er dette som virkelig teller. At PSU`en klarer og gi nok på feks 12V og 5V og 3.3V. Er jo ikke uten grunn at alle Shuttle systemer fint klarer seg med 200watt power =)

Lenke til kommentar

Aner ikke om dette kan ha noe med saken, men jeg fant at mitt K7N2G-ILSR kræsjet med XP 2800+ Barton og 2 x 512 MB Twinmos 400 minne. Dette skjedde ved 4 % av test nr 5 i memtest86 (se tidligere post i dette emnet). Hver gang samme sted. Fikk RMA på minnet av MPX og tok ut minnebrikkene og satte inn mine "gamle" 2 x 512 MB Twinmos 266 brikker som har gått knirkefritt i to år nå. Aldri problem og ikke feilet på tidligere tester med memtest. Kjørte memtest en gang til med samme prosessor og nytt minne. Kræsjet på 4 % av test nr 5 igjen. :scared:

Bytta til min gamle 2100+ Palomino prosessor og test nr 5 gikk som bare juling. Ingen problemer overhodet. Jeg regnet meg da frem til at prosessoren er synderen. (I am a genius!) :cool:

Har kjørt med dette oppsettet i to-tre dager nå og ikke hatt en eneste kræsj. Før hadde jeg ihvertfall en eller to om dagen.

Kan det være uenigheter mellom Bartons cache og NForce2? Test nr 5 i memtest er en test som også bruker cachen (i prosessoren regner jeg med). Memtest greide ikke se hvor mye L2 cache Barton prosessoren min har, aner ikke om dette har noe å si for kræsjing i test 5.

Jeg har alle BIOS oppdateringer og drivere installert.

Så en liten oppfordring til alle som har Barton prosessor på en Nforce2 hk, prøv å kjør memtest86, test nr 5 (du kan velge i en av undermenyene i configuration) og si ifra om dere har liknende problemer. Jeg var innom Databutikken (Eller hva Kompletts butikker heter om dagen), og de fant ingenting feil med prosessoren, men kunne ikke bytte den for at jeg skulle teste med en annen da de var tomme på lager for 2800+. De får den inn ca den 10.

Lenke til kommentar
Så en liten oppfordring til alle som har Barton prosessor på en Nforce2 hk, prøv å kjør memtest86, test nr 5 (du kan velge i en av undermenyene i configuration) og si ifra om dere har liknende problemer.

Kjørte memtest86 natta over, ca 7 timer, men det oppstod ingen feil. Skal prøve å forske litt mer på saken. Satte bare igang memtest86 uten å tenke over noen innstillinger.

Skal forøvrig sende HK m/ CPU og RAM til Komplett for test. Så får vi se. Jævlig kjipt hvis det virker OK under test hos dem, men ikke hos meg.

Flatin

Lenke til kommentar

@#¤%&!!!!

Forsøkte akkurat med Corsair 1024MB PC3200 Value pair. Funker fortsatt ikke. Hadde jeg vært i USA nå skulle jeg saksøkt Corsair (som bedyrer at minnet passer med EPOX hovedkort), EPOX som har satt Corsair på "recommended"-listen sin og komplett.no som i realiteten selger *defekte* hovedkort. (Dvs. solgte - ser de har tatt de bort fra listen nå.)

Skal ned på datasjappa på hjørnet nå og se om jeg kan få noen rimelige eksterne grafikkort. Har ikke tid til å refundere møkka :angry:

Lenke til kommentar

Har et Abit NF7-M hovedkort med AMD Athlon XP2500+ og TwinMos PC3200 256MB.

Var sinnssykt ustabilt i starten, kom ikke inn i windows omtrent, hadde kontakt med komplett.no flere ganger der de sa jeg måtte kryssjekke alle komponentene før jeg kunne sende det tilkbake, så jeg testet alle mulige muligheter, men kom ingen vei, så jeg kontakt med komplett igjen, der var det en som foreslo å oppdatere/flashe BIOS, så jeg gjorde det samme dagen (20min) og så funket alt _nydelig _ :thumbs:

Har faktisk ikke fått reboot siden :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...