obos Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg kjøpte en bærbar T40 via jobben. På hjemmesiden deres (leverandøren eller forhandleren) sto det at T40 følger med en 64 MB skjermkort. Kjøpte den ifjor (september). Fant ut at jeg fikk en med 32 MB skjermkort (for 3 uker tilbake). Har ringt til dem og sagt i fra. De sier selv at de har gjort en feil. At de har skrevet feil på hjemmesiden deres. Jeg har brukt pcen helt siden ifjor. SKal jeg bare godta det? At de har gjort en feil og det er ingen ting de kan gjøre med min bærbar? De innrømmer det selv at de har gjort en feil.... skal jeg klandres for det? Det er teit. Jeg har fått feil "vare". Ringte også til IBM. De sier at det ikke finnes T40 med 64 MB skjermkort. Da må jeg opp en modell.... T40p.... De nekter å ta den tilbake. Jeg tipper også at de nekter å gi meg en T40p... Den koster litt mer en vanlig T40.... typical my luck. Det var ren tilfeldig at jeg fant ut at jeg fikk en 32 MB skjermkort..... jeg satt og var god forfornøyd med meg selv... trodde at jeg fikk en 64 MB skjermkort... damn them all. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Tør jeg spørre hva det har å si for deg. Det kan jo ikke være så farlig siden du ikke har oppdaget det før nå. Lenke til kommentar
obos Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Tør jeg spørre hva det har å si for deg. Hva mener du? Jeg fikk jo feil vare. En dårligere enn. Lenke til kommentar
haabe Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Om du har papirer på at du har kjøpt og betalt for et produkt du ikke har fått, kan du vel kreve å få tilbake mellomlegget. Men om det står i papirene at du har kjøpt en T40 med 32MB skjermkort er det vel lite du kan kreve... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Tør jeg spørre hva det har å si for deg. Hva mener du? Jeg fikk jo feil vare. En dårligere enn. Hva betyr det for deg? Hvis det ikke har noe å si så er det vel ikke noe å styre med. Det var jo bare en trykkfeil. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ta en tur på forbrukerradet.no og se om du finner noe info der, eventuelt ringe dem. Tar deg 5 min og du får et riktig svar der og da over telefon. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 overLoad: Poenget er vel at en ikke skal finne seg i slikt? Skal diverse firma tjene på at vi som forbrukere ikke sjekker varen, om den er 100% slik som de sier den er? De har solgt han en maskin, som han trodde det var 65MB med, og når det kun er 32MB er det klart han må klage. Lykke til! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Første punkt: Kvar feilen ligg er det essensielle. Feilskriving på websida er ein ting, kva som står på fakturaen/kjøpskvittering. Står det 64 mb der så trur eg det er butikken/selgaren/leverandør sitt problem. For då er det ikkje levert rett vare. Men står det 32mb på fakturaen kjem du ikkje så langt. Andre punkt: At det er over eit år sidan leveransen fann stad reduserer dine rettigheitar også. Ut frå at kjøpar skal reklamere innan rimeleg tid. Tredje punktet: Du kjøpte den gjennom arbeidsgiver, då er det arbeidsgiver som står som selgar. Eventuelt at det er lista opp som eit næringskjøp, dermed gjeld ikkje forbrukerkjøpsloven for deg. Men ein litt anna kjøpslov. mvh JanEirik Lenke til kommentar
obos Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Det står bare 1,6 GHZ, 80 GB HD 512 MB RAM.... ikke skjermkort. Det står ingen ting om selve skjermkortet. Sorry så treg respons tilbake. Har vært borte. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 overLoad: Poenget er vel at en ikke skal finne seg i slikt? Skal diverse firma tjene på at vi som forbrukere ikke sjekker varen, om den er 100% slik som de sier den er? De har solgt han en maskin, som han trodde det var 65MB med, og når det kun er 32MB er det klart han må klage. Lykke til! Kjøper har også undersøkelsesplikt. Dvs at han/hun må og skal undersøke produktet han/hun har kjøpt for å sjekke etter feil og/eller om at det er riktig produkt. Hvis man ennå ikke etter et helt år har oppdaget at skjermkortet bare har halvparten ram som først trodd, da vil jeg si at man har driti på leggen og bare må akseptere det som et tap. I tillegg til rettigheter, får man som kjøper også ansvar. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 har du sjekket i bios om du kan justere opp hvor mye minne som skal dedikeres til skjermkortet? Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Må man ikke reklamere innen 3 måneder eller noe sånt hvis man finner ut av at det foreligger mangler på en pc? Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Kunden har undersøkelses plikt, siden det er så lenge siden kjøpet fant sted vil man nok konkludere med at dette burdte du ha oppdaget for lenge siden og således avvise kravet ditt om heving/ombytte/kompensasjon. Hadde det vært en mangel vesentlig for funksjonen på pc, tex det sto maskinen hadde cd-brenner men du fikk den levert med kun cd-rom ville du nok kanskje kunne forhandlet med forhandler. Et spørsmål til And_mit: "Poenget er vel at en ikke skal finne seg i slikt? Skal diverse firma tjene på at vi som forbrukere ikke sjekker varen, om den er 100% slik som de sier den er?" -forhandlere og produsenter består av mennesker som kan forårsake tex skrivefeil i et produktark, de gjør ikke det for å tjene mere penger eller for å lure noen, det er rett og slett feil som kan skje hos alle og enhver, at du som forbruker må sjekke varen er en av dine forpliktelser, gjør du ikke det kan du i ekstreme tilfeller miste all rettighet til reklamasjon. Endret 4. mars 2004 av Killer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå