Gå til innhold

9800xt i japan


J0ppe

Anbefalte innlegg

Har ikke Japan en helt annen standard enn det vi har her hjemme.....systemet Japan gårp å er NTSC, men tror ikke det har noe å si her, men hva med strømmen da? Japan har en heltannen VOLT og strømnett...et RAdeon 9800xt kort skal jo ha direkte strøm fra psu der kortet kankje må ha en ekstra trafo for å virke på en pc i norge med dens strømforhold? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke Japan en helt annen standard enn det vi har her hjemme.....systemet Japan gårp å er NTSC, men tror ikke det har noe å si her, men hva med strømmen da? Japan har en heltannen VOLT og strømnett...et RAdeon 9800xt kort skal jo ha direkte strøm fra psu der kortet kankje må ha en ekstra trafo for å virke på en pc i norge med dens strømforhold? :dontgetit:

Kortet går fremdeles på en standard molex-plugg, ingen forskjell der.

Og alle dataskjermer går på samme standard, ingen forskjell der heller.

Eneste som kan være forskjellig er TV-ut, men der kan en på de fleste nye kort velge hva for utgangssignal en skal ha fra software, evt. en jumper på kortet!

Lenke til kommentar
Nabolandene til Japan derimot,

men det spørs om man får noe orginalt der...

Jepp Vietnam og Filipinene svinbillig saker :p

Jeg har selv vært på Filippinene et par ganger (er født der) og har undersøkt prisene på datautstyr. Selv om store selskaper som f.eks Intel har produksjonslokaler der nede (akkurat de har 3 fabrikker i Manila-området), vil jeg ikke si at prisene på hardware er så veldig mye lavere enn her i Norge, maks en 2-300kr på en P4 2,6C. Ferdigbygde PCer, derimot, ligger langt lavere i pris, mest pga lavere kostnader for å sette sammen maskina (samt programvaren, som ofte pleier å være av fyfy-sorten).

Utvalget var heller ikke så mye å skryte av, sist sommer gikk jeg rundt i ca. 20 forskjellige dataforretninger og spurte etter det samme: en 120GB ekstern harddisk samt en GPU-kjøler for GeForce4. Ingen av forretningene kunne hjelpe meg! Det var også vanskelig å finne high-end skjermkort som Radeon 9700U eller GeForce FX 5800U, men dette er sikkert bare pga av forretningene kun selger det folk flest har råd til. High-end hardware er bestillingsvare, egentlig ikke så altfor ulikt norske dataforretninger. Jeg vil påstå at situasjonen er temmelig lik også i Malaysia (som også huser mange fabrikker tilhørende bl.a Intel, Western Digital, Hewlett-Packard m.m).

Så sånn sett tror jeg at Japan er et bedre land når man tenker på utvalget i butikkene...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg var selv i Singapore i begynnelsen av Desember i fjor. Der så jeg etter datadeler og hvilke priser de opererte med. Det var til dels store forskjeller alt etter hvor man handlet.

 

Var selv på et kjempestort "varehus", tror det het Sim Lim eller noe slikt. Prisene mellom de forskjellige tilbyderene innenomhus der var store for å si det slik.

 

Jeg var selv på jakt etter skjermkort den dagen og så ikke så mye på annen hardware da...

 

Fant en del ATI og nVIDIA kort til salgs, mest av mellomklassekortene som jeg ikke var på jakt etter. Jeg så etter et 9800XT eller 5950U og kom over uttallige varianter... Prisene varierte helt oppe i et par tusen mellom den ene butikken til den neste... Da jeg fant et Leadtek WinFast A380 Ultra TDH MyVivo kort til litt under kr 3 000 i forseilet eske, da ble det kjøpt på flekken!

 

Fant et 9800xt til over kroner 7 000 der nede også, så, når man skal handle slikt utenlands, vit hva du vil ha og alltid kontroller at pakken er nøyaktig slik som produsenten sier den skal se ut, uåpnet eske som du åpner sammen med butikken og se om alt i pakken er i samsvar med det produsenten sier det skal være.

 

Generelt sagt så var prisene på hardware i Singapore forholdsvis like norske priser, men enkelte butikker hadde kortet ned på antall ledd fra produsent til forhandler til kunde og det er absolutt mulig å finne gode priser på hardware i og omkring denne delen av verden!

 

Mvh,

 

Ice T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...