Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkjøp, hva er mest praktisk?


sluffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men carisma har ingen 2liter GDI .. det er kunn 2 biler som har det..

og såvidt jeg kan se er ingen av de til salgs i norge!

og den ene kommer bare med automat!

 

bare fordi 2 motorer har samme slagvolum og teknologi betyr ikke at de er ca samme motor ..

1.8GDI i min og den i Lancer (også 1.8 GDI) er heeeelt forskjelige

Lenke til kommentar

Også har man allrounderen :)

 

2000WV Passat 1.6 stv. Finnes mange av denne så prisen blir presset. Grunnen til antallet er at det er en av de mest brukte firmabilene.

 

Ok seter (ikke firstline).

Ofte bra med utstyr clima, el vinduer, 8 høytallere mm.

Bilen er meget driftsikker.

Bruker "lite" suppe (0.67-0.82)

Bra med livstids mobilitetsgaranti (dvs motoren ryker=gratis hjelp)

Er egentlig en 4 seter, men det er belter til 5. -> Gode bakseter med godt benplass.

Stort bagasjerom.

 

Hvordan jeg kan påstå dette?

 

Jo jeg eier tilfeldigvis en sånn en og har hatt den siden den var ny. Ingen verkstedsbesøk utenom servicer.

 

Priser for 2000 modell er mellom 150' og 189' avhengig av km og behandling.

Lenke til kommentar
2000WV Passat 1.6 stv. Finnes mange av denne så prisen blir presset. Grunnen til antallet er at det er en av de mest brukte firmabilene.

 

Ok seter (ikke firstline).

Ofte bra med utstyr clima, el vinduer, 8 høytallere mm.

Bilen er meget driftsikker.

 

To kolleger av meg kjøpte hver sin 2000-modell. Og begge to hadde bilene på veksted jevnlig. Massevis av feil. Råtne seter var en gjenganger på den ene av de. Dyre var bilene også. Kjøp heller noe annet, som du kan kjøre litt lengre enn til verkstedet med.....

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
2000WV Passat 1.6 stv. Finnes mange av denne så prisen blir presset. Grunnen til antallet er at det er en av de mest brukte firmabilene.

 

Ok seter (ikke firstline).

Ofte bra med utstyr clima, el vinduer, 8 høytallere mm.

Bilen er meget driftsikker.

 

To kolleger av meg kjøpte hver sin 2000-modell. Og begge to hadde bilene på veksted jevnlig. Massevis av feil. Råtne seter var en gjenganger på den ene av de. Dyre var bilene også. Kjøp heller noe annet, som du kan kjøre litt lengre enn til verkstedet med.....

 

mvh

Pantera

er vel ikke helt umulig at det var firstline som er den mest solgt leasing modellen. Den er som nevnt råtten. De beste sitene sitter (etter min mening) i tred utgaven (sportsseter og sportsunderstell)

Lenke til kommentar
er vel ikke helt umulig at det var firstline som er den mest solgt leasing modellen. Den er som nevnt råtten. De beste sitene sitter (etter min mening) i tred utgaven (sportsseter og sportsunderstell)

 

Det var faktisk toppmodellen begg to....er det Highline de heter? Vel, uansett....de skulle ihvertfall ikke ha Golf igjen....

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

hehe det er greit å si at VW og Audi er samme merke, men nå må du huske på at det er ca 3 selskaper som eieier stort sett alle bilmerkene da... hmm en sak for amotor.no å finne ut hvem som eier hvem?? hadde vært fint med en oversikt.

 

åja, lamborgini er VW det og ;)

 

Audiene hadde sikkert ikke motorstopp, men sjåføren hadde sikkert mistet lappen siden det er så lett å kjøres så altfor fort med disse ûber-kontroll bilene.

Lenke til kommentar
hehe det er greit å si at VW og Audi er samme merke, men nå må du huske på at det er ca 3 selskaper som eieier stort sett alle bilmerkene da... hmm en sak for amotor.no å finne ut hvem som eier hvem?? hadde vært fint med en oversikt.

 

Her er ihvertfall en oversikt fra i sommer, tatt fra Teknikens Värld:

 

BMW

-Rolls Royce

-Mini

 

Ford USA

-Ford Europe

-33% av Mazda

-Premier Automotive Group:

-Volvo

-Land Rover

-Aston Martin

-Jaguar

 

PSA (Frankrike)

-Citroën

-Peugeot

 

Fiat Auto (GM eier 20%)

-Ferrari

-Maserati

 

WV-konsernet (VAG)

-Audi

-Seat

-WV

-Bentley

-Skoda

-Lamborghini

-Bugatti

 

Toyota

-Daihatsu

-Yamaha Motors

 

GM

-Opel/Vauxhall

-Saab

-Isuzu

-Daewoo

-Suzuki (20%)

-Fiat (20%)

 

Daimler Chrysler

-Mercedes

-Mitsubishi -> Lotus

-Chrysler

-Hyundai (9%)

 

Nissan

-Renault (44,4%)

 

Hyundai

-Kia

 

MG-Rover (eier vel stort sett seg selv)

 

mvh

Pantera

Endret av Pantera
Lenke til kommentar
Toyota

-Daihatsu

-Yamaha Motors

viste ikke at Toyota eide Yamaha ... hmm

men der mangles 3 merker ..

 

-Lexus

-Scion

-Will

 

dinside.no har en liste de også .. der kan du også se hvem som er størst (i 2001) og hvem av merkene som er tilgjenglig i norge

http://www.dinside.no/php/art.php?id=87108

 

 

PIIIpower: jeg kaller det motorstop når det kommer en stygg farget røyk fra motorrommet og bilen står alene lengs siden av veier med førern og en mann fra Falk stående å titte oppgitt på motoren ..

det kaller jeg motorstopp

(ser nesten bare Audi eller E30 BMWer langs e-18 på den måten)

(og en maserati engang :p )

Lenke til kommentar
PIIIpower: jeg kaller det motorstop når det kommer en stygg farget røyk fra motorrommet og bilen står alene lengs siden av veier med førern og en mann fra Falk stående å titte oppgitt på motoren ..

det kaller jeg motorstopp....

Kan ikke skjønne hvorfor disse falken folka er så keene på å herpe biler???

 

:p

 

Neida, men jeg ser nå alle slags biler på min 65 km lange vei til jobb... Volvo og MB er nok også gode kunder hos Falk og Viking.

Lenke til kommentar
viste ikke at Toyota eide Yamaha ... hmm

men der mangles 3 merker ..

 

-Lexus

-Scion

-Will

 

Var visst et par merker jeg glemte ja....Lexus er opprinnelig Toyota produsert for det amerikanske markedet.

 

Glemte også Honda, som er et 100% selvstendig selskap, dvs ikke eid av noen andre.

 

Scion og Will er vel biler for spesilet interesserte. Jeg hadde aldri hørt om dem før. Har du noen linker til sider om disse?

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

PIIIpower: nå som du nevner det .. så hindret en Volvo trafikken på E-18 ganske lenge i dag :p

(Tysker med Volvo lastebil uten kjetting på dekka)

 

 

 

Var visst et par merker jeg glemte ja....Lexus er opprinnelig Toyota produsert for det amerikanske markedet.

--

--

Scion og Will er vel biler for spesilet interesserte. Jeg hadde aldri hørt om dem før. Har du noen linker til sider om disse?

 

mvh

Pantera

Lexus er ikke produsert for det amerikanske markedet nei :p

Lexus er Global, selges også i japan men det er kunn 1 butikk så langt men innen sommeren 2005 skal de ha åpnet over 150 Lexus butikker i Japan og da vil biler som Toyota Altezza (Lexus IS) Toyota Soarer (Lexus SC430), Toyota Harrier (Lexus RX330), Toyota Celsior (Lexus LS430), Toyota Aristo (GS300/GS430), Toyota Windom (ES300) og Toyota Land Cruiser Cygnus (Lexus LX 470)

slutte å eksistere som Toyota og ble rene Lexusbiler

(de har nå egen design kontor og utviklings "lab")

den første Rene Lexusen kommer desverre ikke før slutten av 2005 begynelsen av 2006 og er Lexus GS330/430 den er LEKKER! (ny utgave)

 

Scion er et designer merke som frem til nå bare ble solgt i California. men de begyner å bygge ut nå etter den ble populær og de lanserte sin tredje bil på NAIAS (Scion tC)

 

Will er det merke som gjorde at ingen trodde Scion ville bli vellyket :p

Will selges bare i japan og har den fineste bilen laget i "Golf"-klassen

Will VS.. det er kort sagt en corolla med fint design :p

Foran og bak

 

 

Der Honda var først gjorde Toyota det stort :p

(JA honda lanserte Acura noen år før Lexus kom .. men acura floppet litt i starten og er fortsatt bare solgt i USA.. men Lexus er snart så godt som 100% uavhengig av moderselskapet)

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...