Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkjøp, hva er mest praktisk?


sluffy

Anbefalte innlegg

Kansje litt dårlig bruk av emnefeltet...

 

men jeg lurer på hvilken bil som følger disse kriteriene best:

- god plass til 4 personer (med mulighet for 5)

- lite eller helst ingen rust

- gniten med bensinen (dvs, ikke drikker bensin til frokost, niddag og kvelds)

- gjerne gode seter

- god oversikt fra førerplass (ut og ned på dashbord)

- bagasjeplass

 

bilen bør ikke være så alt for dyr...

og så gir jeg stort sett en god f*** i hvilket merke det er. eneste er at bilen ikke bør bli oppspist av rust innen en uke.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ford mondeo coupe eller hvordan det skrives

ford sierra er ganske lik da men mondeoen er nyere og har meget gode kjøreegenskaper. Brukte mondeoer får en ned i 50000 og sierraer rundt 15-30 for ett brukbart eksemplar (finst faktisk noen som ikkje er rusta). God bagasjeplass i begge 2 og plass til 5 stk.

men finst jo mangen mangen biler som passer til din beskrivelse..

Lenke til kommentar

mondeoen der var kansje litt dyr for meg... og så har jeg hørt at Ford ikke skal være så flinke å lage gode seter, men jeg har aldri kjørt en ford så det kan jeg ikke bekrefte selv...

jeg så noen litt fine Saab 9000 på autodb. er det noen som vet hvordan de passer til kriteriene mine?

Lenke til kommentar

Her har du erfaringer fra biler jeg har hatt: Hvis vi tar Saab, og du er "ungdom", 900 Turbo. Moro, god "kombi"-løsning, ikke så fryktelig dyr heller.

 

Skal du ha en rimelig bil som bare virker, og tar deg fra A til B uten noe tull, tar du en japaner og især Toyota(hvilken som helst), alle er de driftssikker, dønn kjedelig, god motor, ruster, men mye "value for money"

 

VW(Passat), Audi(A6): enorme biler, derfor tung, stor motorerliten driftsikkehet og lite "value for money", lite rust, litt mer "status" hvis du er opptatt av slikt.

 

Har en Passat GT nå, misfornøyd... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Mitsubishi Carisma GDI ...

mest bensin gjerrige motoren i sin klasse (var hvertfall det)

kombi utgaven har latterlig god plass baki

setene er gode, 5 seter (2+3)

galvanisert karroseri (altså rust er ikke eksisterende enda hvertfall .. la oss se om 20++år)

god oversikt har men i det fleste biler.. synes det er bra i den

 

har en selv og når det gjeøder bensinforbruket er latterlig!

kjørte til svenske land i går (ferga bare 1 vei)

hadde under halv tank da jeg dro .. har fortsatt over 1/4 tank igjen

 

problemet med bilen.. den er dyr .. spesielt GDI (som er den man MÅ ha pga bensin forbruket)

vet om 2 under 100.000 men de har begge gått over 140.000 (den ene 170.000)

 

må nok bla ut over 100.000 for å få en som ikke er helt rævkjørt..

 

Bilder finner man her (dette er av min bil)

PS: jeg har desverre ikke AutomatiskAC :( men du kan få det på den

Lenke til kommentar

Enten dere tror det eller ei så er baksetene i Scorpio noen av de beste jeg har sittet i. Spesielt Ghia utgaven som tom. har elektrisk justerbare bakseter :D Den eneste bilen som nærmer seg er 1981 Pontiac Grand Prix (som forøvrig er temmelig luxuriøs).

 

Forsetene er så som så når det kommer til sidestøtte. Men det er en meget romslig bil. En sierra blir trang og liten i forhold. Scorpio var tross alt meget moderne for sin tid og hadde massevis av ekstrautstyr. Men dersom de ikke passes på så ruster de lett.

 

Audi hadde helgalvaniserte karroserier fra midten av 80-tallet og framover, så de ruster meget lite.

 

Japser er kjent for å bruke lite bensin.

 

Dersom du skal finne en bil som har alt det du spør etter tror jeg du skal være heldig, det blir ikke lett.

 

Kebab: hvor mye nåla beveger seg sier ca ingenting om bensinforbruk da, regn ut forbruket. Det er det som er interessant

Lenke til kommentar
Kebab: hvor mye nåla beveger seg sier ca ingenting om bensinforbruk da, regn ut forbruket. Det er det som er interessant

0.5liter mila på E6 (viste ikke jeg måtte bevise alt for dere heller .. tokk det som en selvfølge at dere viste litt er liksom ikke en statshemmlighet at GDI motorene er veldig veldig gjerrige)

 

til jobben hver morgen bruker den under 0,6liter mila (og da med litt kjøring i rushet i tønsberg)

 

har regnet allt slikt skjønner du .. får trossalt 3kroner Kilometern når jeg bruker privatbil til jobb

det er 225spenn hver dag

4.5 liter slukes unna på en dag.

med en ca pris på 10kr litern (er faktisk så ille her nå)

så blir det 45spenn pr dag i bensin .. lønner seg faktisk å bruke bilen

 

tar vi eks en Lexus IS200 (som jeg skal kjøpe om et år)

så koster det ca 67.5spenn dagen (ekstremt røfft beregnet etter oppgitt bensinforbruk)

Lenke til kommentar
2000 GDI?

wtf er det?

For oss vanlig dødelige vil det si at han kjørte en Mitsubishi av 2000års modell. Med GDI motor.

 

Jeg vet at du også skjønte det, iallefall dersom du legger godviljen til.

 

ps: det er MB som har CDI og Mitsubishi som har GDI. Så feil klarer man ikke å ta

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar
Regner uansett med at de har "universalversjoner" av GDI'ene som brukes om hverandre i de forskjellige modellene.

nope

bare carisma og Space star har samme motor

i Galanten sitter den en 2.4liter som er LAAAAANGT fra sparsom

pajero har 2 utgaver .. en 3,5liter V6 GDI og Pajero Pinin har en 2liter

 

osv osv osv ....

 

PS: må presisere at jeg har en 1998mod og IKKE en 2000

(det er litt forkjeld på motorene men vet ikke hvor mye forskjelige de er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...