Kikikkukk Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 For noen uker siden installerte jeg på nytt noe programvare for mitt soundblaster lydkort, som medførte at jeg måtte ta en omstart på slutten av installeringen. Under oppstart av Windows (2K) fikk jeg en STOP ERROR, jeg startet den i safe mode, og såg at det også var installert nye drivere. Så jeg prøvde å installere de gamle driverene, uten hell. Jeg lastet ned nye fra nettet, uten hell. Jeg prøvde selvsagt å avinstallere programvaren og alle drivere, uten hell. Jeg byttet PCI slot, uten hell. Jeg prøvde det i en annen maskin, uten hell. Så nå var jeg ganske sikker på at det var selve lydkortet det var noe galt med, og siden jeg også var lei hele driten kjøpte jeg meg et nytt kort. Hollywood@home 7.1 fra Gainward. Men problemet er at det ikke hjelper så mye. Eller, dvs jeg klarte allerede med Soundblaster kortet å fjerne STOP ERROR meldingen, og device manager melder at det fungerer fint. Men det gir ingen lyd og når jeg går inn i Sound and Multimedia i Control Panel så kan jeg ikke velge hvilken enhet jeg vil bruke til lydavspilling (menyen er deaktiv). Nå begynner jeg å bli ganske desperat etter en PC som har vært taus i snart 3 uker. BLir glad for all hjelp (håper noen skjønte problemet mitt ut fra alt dette maset) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå