mhagen3 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei! Har pc'er i 3 forskjellige rom. 1) 2 stk i det rommet ngt-boksen står i. Her er det også en switch 2) En gammel haug i et annet rom. 3) En pc i et tredje rom. Tenkte å sette opp pc'en i rom 2 som en peer-to-peer maskin. Siden dette er en eldre maskin, vil den sikkert gå med forholdsvis høy cpu-load mesteparten av tiden. For å slippe å legge dobbelt par med ledninger fra rom 1 til rom 2, tenkte jeg å dele internett-tilkoblingen fra rom 2 til rom 3 ved å ha to nettverkskort i pc'en i rom 2. Vil manglende datakraft i pc'en i rom 2 kunne begrense hastigheten til rom 3? Eller kjøres denne trafikken utenom prosessoren? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Vil manglende datakraft i pc'en i rom 2 kunne begrense hastigheten til rom 3? Eller kjøres denne trafikken utenom prosessoren? Hvis ideen er og bruke ICS i windows så skulle det ikke forundre meg. Ville det ikke være mye enklere og spandre ca 200,- på en 5-porters switch i stedenfor og lage noe slikt søl? Lenke til kommentar
Zvinx Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Vil manglende datakraft i pc'en i rom 2 kunne begrense hastigheten til rom 3? Eller kjøres denne trafikken utenom prosessoren? Hvis ideen er og bruke ICS i windows så skulle det ikke forundre meg. Ville det ikke være mye enklere og spandre ca 200,- på en 5-porters switch i stedenfor og lage noe slikt søl? Helt enig... Kjøp heller en swich, og ja... Pc'en kan begrensen hastigheten, men det er vel ikke på CPU kraft det går, heller Hk/Ram som skal overføre inett signalene fra det ene nettverks-korte til det andre...! Det blir nok bare søl....! Lenke til kommentar
mhagen3 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Sikkert, men jeg har jo allerede en switch som deler kabelen i 3. Håpet jeg kunne "henge" den ene pc'en på en av kablene uten å måtte til med ekstra switch (eller dobbelt kabelsett...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå