Gå til innhold

XP2400 kommer opp som Athlon 2GHz

Black Star

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende hovedkort : Abit KX7-333

I manualen står det at det :

Supports AMD Athlon XP1500+ - 2200+ or future Socket A processors based on 200MHz/266MHz(100MHz/133 MHz Double data rate).

Jeg har fra før av en XP1800+, og ville gjerne kjøpe den kjappeste CPU'en som dette hovedkortet støttet. XP2200+ synes jeg var litt lite forbedring å bruke penger på, så jeg leste på hovedkortets side ang. bios oppdateringer. Der står det på en av bios oppdateringene

BIOS ID: B6

Support Athlon XP 2400+, 2600+ CPU.

Hele siden finnes HER

så jeg oppdaterte Biosen (riktig BIOS ID kommer opp når jeg starter maskinen), og kjøpte en XP2400 fra Komplett.no

Når jeg starter opp maskinen kommer det opp AMD Athlon 2000MHz (eller lignende). Jeg vet at XP2400 går på 2 GHz, men når jeg startet opp med XP1800+, kom det opp CPU betegnelse XP1800+. Jeg har vært inne i BIOS'en og det høyeste den går til er Athlon 1400. Når jeg setter den på det, så kommer CPU opp som Athlon 2000 ved oppstart. Er det noe galt? Eller er det riktig. Og hvis det er noe galt... hva skal jeg gjøre? Har jeg driti meg ut? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har følgende hovedkort : Abit KX7-333

I manualen står det at det :

Supports AMD Athlon XP1500+ - 2200+ or future Socket A processors based on 200MHz/266MHz(100MHz/133 MHz Double data rate).

Jeg har fra før av en XP1800+, og ville gjerne kjøpe den kjappeste CPU'en som dette hovedkortet støttet. XP2200+ synes jeg var litt lite forbedring å bruke penger på, så jeg leste på hovedkortets side ang. bios oppdateringer. Der står det på en av bios oppdateringene

BIOS ID: B6

Support Athlon XP 2400+, 2600+ CPU.

Hele siden finnes HER

så jeg oppdaterte Biosen (riktig BIOS ID kommer opp når jeg starter maskinen), og kjøpte en XP2400 fra Komplett.no

Når jeg starter opp maskinen kommer det opp AMD Athlon 2000MHz (eller lignende). Jeg vet at XP2400 går på 2 GHz, men når jeg startet opp med XP1800+, kom det opp CPU betegnelse XP1800+. Jeg har vært inne i BIOS'en og det høyeste den går til er Athlon 1400. Når jeg setter den på det, så kommer CPU opp som Athlon 2000 ved oppstart. Er det noe galt? Eller er det riktig. Og hvis det er noe galt... hva skal jeg gjøre? Har jeg driti meg ut? :blush:

hmm hørtes litt rart ut, men Ahtlon xp 2400+ går som 2000mhz (2ghz) så det er jo egentlig ikke noe feil på hastigheten, men det var jo litt rart at ikke den riktige betegnelsen ikke kom opp da. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...