Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lasta ned I Medh å skanna det får virus for sikerhets skyld men fant ingen ting. Jeg slo av pcen å satt meg forand tven. Så etter en time gikk jeg ned for å spill data, jeg slo på pcen men den virket litt treig. Jeg gikk inn på brukerkontoen min, men det tok en evighet til den kom fra vanligvis tar det bare noen sekunder.Start menyen hadde hengt seg opp å den kom alldri fram, jeg kommer ikke inn på internett heller. Prøvd flere ganger men pcen vil ikke fungere. Brukte Windows Oppgavebehandling for å sjekke om det var noe feil, å det jeg så var at cpu jobber 100% hele tida. Hva i ****** er det som skjer med pcen. Alle brukerkontoene er helt klikk å det går ikke annt å spille noen spill lengre.Start menyen kommer alldri fram. Kan det være en hacker?

Hva er det?

Takknemlig for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på Windows Oppgavebehandling en gang til og se hva cpu jobber så sinnsykt med.. Gå innpå Prosseser, der ser du hva cpu jobber med. Er det noe "ukjent" så slett prossestreet. Men du bør være 100% sikker på at det er noe ukjent, noe du ikker jobber med eller explorer eller noe.

Lenke til kommentar
Sjekket ka det kunne være 99% av cpu jobber hele tiden med Svchost.exe System. Kan det være problemet. Hva brukes det til?

Vennligst svar!

Tror du har virus, eller så har du ett problem med nettverket.

Gjør som ghbing sier, da kan du spore viruset og fjerne det. Scan som bare juling med Antivirus og spybot.

Lenke til kommentar

Hvis du har Xp så trenger du en sikkerhets patch.

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

Til høre på siden kan du velge om du har norsk eller engelsk versjon.

Her er blaster fixen:

http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html

Etter du har lasta ned det du trenger,så koble deg ned fra nettverket og

kjør fixene.

Husk å skru av system restore.

Lenke til kommentar

Prøvde du spyboot og adaware.

Hvis du la inn spyboot,start den i advanced mod.

Gå på verktøy(nede til venstre)-systemstart, se på hvilken prosesser som

ligger å kjører.

Klikk på hver enkelt ,da kommer det opp tips om hva som trenger

å starte eller ikke.

Ligger antagelig mye unødvendig som starter opp med windows der.

Installer en brannmur, zonealarm elno så ser du eventuelt hvilket

program som prøver å komme seg på nett.

Endret av ghbing
Lenke til kommentar

lurer på om i medh er imesh?

den følger det utrolig mye dritt med, om du innstalerer alt som er huket av. hos en venninne av meg laget den mange nye prosesser, nye toolbars, som bla omdirigerte adressefeltet til en søkemotor osv. tok noen timer å få ryddet opp mesteparten. ad-aware fjernet en hel del av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...