Gå til innhold

Vits i å kjøpe "super-ram"?

N_R

Anbefalte innlegg

Ser folk kjøper "merkevare"-minne, men har det i praksis noe å si hvis man ikke skal overklokke? Har planer om å kjøpe en SN85 / AMD64, men ikke klokke saken noe særlig. Standard minne koster 675,- for en 512 brikke, men er det noe vits for meg å kjøpe noe til 1000-1200 i stedet? Hva vil jeg få igjen av praktisk ytelse (ikke bare høyere tall i Sandra memory-benchmark) ved å kjøpe slike brikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en amd64 tror jeg ikke vil kose seg med billig ram

Forskjellen på billig ram og dyr kvalitets ram merkes ikke før man begynner å overklokke.

Og ettersom han ikke skulle klokke noe særlig så er det fritt fram med valg av minne - så lenge det ikke er sd eller rd-ram da selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar

Vel, siden boksen er en Shuttle så sier det seg selv at det ikke er mulig å hekte på større vifter og what not. Jeg kan heller ikke kjøpe et overklokkings-vennlig hovedkort, må bruke det som sitter i. Nforce 150 er det vel.

Men for all del, hvis jeg kan hente ut noen hundre ekstra MHz så hvorfor ikke.... men det forutsetter at boksen ikke blir for varm. Og at det er noen MHz å hente, lite vits å paye 2000 for super-ram og så bare klokke saken 100 ekstra MHz.... I testen av 3000+ klarer hw.no å dra ut ca 400 MHz, men da setter de ned FSB'en? Hvordan vil det slå ut på hastigheten? Og er dette (20%) noe man normalt kan forvente at man kan skru opp en 3000? I så tilfelle er det kanskje ikke dumt å legge noen ekstra hundrelapper i ram.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...