Gå til innhold

Feilmelding : "No signal detected"

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som nettopp har bygget ny PC.

Han har et abit IS7 hovedkort, 512 mb 3200 DDR, Radeon 9800 pro. Prosessoren er en 1,7 Ghz eller noe i den duren.

Problemet er at skjermen får ikke signaler fra maskinen.

Kameraten min ba meg finne ut feilen på PC`en etter den var bygget og når jeg så over kom jeg over følgende.

Ikke alle festene på hovedkortet var benyttet (selv om det var feste til de).

Jeg tok ut hovedkortet og skrudde inn 6 fester og plasserte skruer i alle disse.

Har hørt at dette kan føre til kortslutning av hovedkort, men krysset mine fingre.

Ikke noe signal fra PC.

Deretter så jeg at PSU bare var på 250 w så jeg byttet den ut med en 360w som jeg hadde liggende.

Ikke noe signal fra PCen.

Jeg er helt blank på dette. Er det skjermkortet som er gått til et varmt sted eller er det hovedkortet ?

noen som har vært borti samme problemet ?

PS. vet ikke om dette er feilpost, men fant ikke riktig kategori å legge det i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket at grafikk-kortet funker?

Jeg har det samme problemet ¨nå for tiden, men har eliminert de tingene du nevner, det eneste jeg kan tenke meg som har hendt med min er at CPUen er knertet, og at det er derfor den ikke poster.

Så dermed, sjekk først grafikk-kort, og så kanskje en annen prosessor. Det kan jo også være hovedkortet som har dødd på seg.

Lenke til kommentar

Så lenge maskinen ikke forteller deg hva som er galt kan det være alt fra CPU til RAM og tilbake til Hovedkort og skjermkort. Det kommer vel en beep når maskinen er booted og ingen problemer. Ellers så finnes det flere av de som folk kan tolke.

Prøv gjerne RAM / Skjermkort på din maskin for å sjekke om det er noe galt med de. Også CPU... hvis alt fungerer så må det vel være hovedkortet ;)

Lenke til kommentar

Hadde ett lignende problem for ikke så lenge siden, skulle rense cpuen og putte på mer goop pga mye varme...Anyway...Når jeg da hadde installert cpuen igjen, og stappa i alle kablene fikk jeg som beskjed at skjermen ikke fikk noe signaler...ingen pipelyder fra pcen ellernoe..da kan man si at svetten begynte å renne...

Det viste seg da at cpuen stod ikke helt inne, hadde på en eller annen måte hoppa halveis ut av hulla mens jeg festa vifta...tror jeg...Tok han ut og inn igjen så var alt som det skulle.;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...