lornix Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Jeg har en 120gb segate baracuda som jeg har noe problemer med. Det som er problemet er att når jeg har koblet til diksen så er det ikke noe tein til liv. En av viftene starter så vidt å gå men så stopper den. Hva kan det komme av? Kan det ha noe med en overbelastning å jøre eller? Endret 25. januar 2004 av lornix Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hvilken psu har du? Prøv å koble av unødvendige kabinettvifter og andre komponenter som ikke er nødvendige (cd-rom'er o.l.). Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Kan være et strømproblem ja. Hvor kraftig PSU har du, og hva slags utstyr har du i PCen. Lenke til kommentar
lornix Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Har en Cheieftec ATX 12V på 340watt. Jeg har også prøvd å koble fra alt (untatt disken da). Men dataen vil bare ikke starte når den er tilkoblet. Jeg tor att det har blitt en kortslutning i disken som jør att den ikke vil starte. Men ikke vet jeg. Kan vere noe gale med dataen. Ellers har jeg bare tilkoblet 2 cd-rom å en 80gb som også er i ustand. Tror det er samme problemet med den. Begge diskene stoppet å fungere ca. samtidig Endret 25. januar 2004 av lornix Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Så maskinen klarer altså å poste. Altså gjennom RAM test o.l. frem til den skal begynne å boote windows? Lenke til kommentar
lornix Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 Ja vist jeg bare har koblet til 80 disken, men vist jeg kobler til 120 diske så funker ingenting. Lenke til kommentar
lornix Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 hmmm..nå har vist 80 disken bare bestemt seg for å fungere. Håper dette sjer med 120 disken også Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Virker da sannsynlig at det er noe feil med disken. Eventuellt at innstillingene i BIOS ikker korrekte. Gå inn i BIOS og se om denne gjenkjenner disken. Sørg for at den lille pluggen bak på disken er riktig innstillt i forhold til master/slave. Prøv en annen IDE kabel og strøm kabel. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Dette virker dessverre altfor kjent. Jeg klarte selv å klusse til min PSU, den tok da med seg harddisken i graven. Med ny PSU ville ikke maskinen boote med den ødelagte harddisken. Slikt kan skje, du får nok kjøpe deg en ny harddisk. Vi får håpe at backupsystemet ditt er vel intakt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå