Gå til innhold

Din fremtids maskin

Anbefalte innlegg

Tror ikke det vil skje så enormt mye.. men det er da litt relativt ment!!

Husk at verdens største teknologiske fremganger har skjedd under krig..

Som en skrev lenger oppe se 15 år bak og tenk logisk.. Tror vi har kommet til et punkt hvor alt går mye tregere... Var da "litt" enklere å finne opp noe nytt for 50 eller 100 år siden.

Blir vel likt i prinsippe men bare i andre formater.

Det jeg tror er at kapitalen vil styre mye mer. På intrenett vil omtrent alt koste og du må betale for 'soner' du vil surfe på etc. el. Nettverks pcer vil vel kanskje bli en realitet. Og vi vil bli mye mer overvåket i alt vi foretar oss på nett og ellers..

Men om alt skal bli så enkelt så vil ingen tjene penger heller da...

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Som en skrev lenger oppe se 15 år bak og tenk logisk..  Tror vi har kommet til et punkt hvor alt går mye tregere... Var da "litt" enklere å finne opp noe nytt for 50 eller 100 år siden.

For hundre år siden trodde forskere de visste det meste, hvis vi tror det samme i dag, stopper jo hele utviklingen. Det finnes i denne som i alle to sider av saken, men her er begge sannsynlige. Kanskje skyter utvikling rakettfart, eller muligens går alt senere og vi vil ikke ha gjort så store fremskritt.

Lenke til kommentar

tipper at distibuert kalkulering er tingen i år 2020.

min pc er i 2020 en box ganske lik den jeg har nå, med masse kort inni, som er konstruert for distributert kalkulering, med et 3d skjermkort, som forer min 52 tommers 3d skjerm med signaler som gjør at jeg opplever en klar 3d verden foran meg med minimum 100 hrz bildeoppdatering. som lydsystem har jeg et omnitron 20-2 system, som deler opp lydbildet i total 360*2 lydbilde, med sub woofer montert oppe i taket , og nede på gulvet, for å kunne "riste" litt avogtil.

mange snakker om at databriller er det store, men fakta er at det er godt å sitte foran en skjerm, briller får man allerede , de gir et godt stort klart bilde, men du ser jo ikke en dritt utenom den svære skjermen rett foran hodet ditt. tipper derfor ar storformat 3dskjermer er mye mer pop.

Lenke til kommentar

15 år er ikke så veldig lang tid. Husk på at det er forskere, mennesker, som sitter å utvikler neste generasjons teknologi, og det virker lite sannsynlig at det plutselig skal komme noe helt revlusjonerende. Men det er jo lov å håpe :)

Noe av det mest praktiske som vil skje er overgangen til mer og mer mobilene maskiner, og en kabelfri dataverden. Forhåpentligvis blir maskinene noe man ikke må oppsøke, men som man kan gå rundt med i lomma på samme måte som man går rundt med en mobil.

Ikke minst så håper jeg dataskjermer forsvinner, og blir erstatet av briller, hologrammer el.. Det hadde vært kjekt :)

Lenke til kommentar

Den tid den sorg :(

Jeg liker meg med slike maskiner vi har idag jeg.

I fremtiden kan vi kanskje bare glemme å sette sammen maskinene selv, ingen overklokking, ingenting. Warez skal de ta fra oss også. Produsentene vil lage et ****** for oss!

Håper pc'n blir slik den er idag jeg...

Lenke til kommentar

tror det tar av litt her.

det blir nesten som når folk pratet om flyvebiler for 20 år siden og alle var sikere om at i 2000 hadde vi flyvebiler og alt murli. Så jeg tror det er en del av dere som kommer til å bli ganske skuffet i 2024.

men det er jo ikke uloverlig å drømme.

man trodde jo også at pc-ene ville være like store som klesskapet mitt og ikke yte noe mere en hva de egentlig gjør i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...