[email protected] Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei.. Jeg programmere i ms access store databaser, med koding i vbasic... Lurer på en ting, når jeg splitter omm en access fil(mdb) eks: fil tables.mdb inneholder tabeller, hoved.mdb inneholder forsm og alt, og tabellan er linket FRA tables.mdb Men vis jeg flytter tables.mdb til en annen mappe på maskinen så finner ikke hoved.mdb filen den.. Hva kan gjøres slik at filen er linket til filen uanset kor den blir flyttet hen.. ?? Lenke til kommentar
offko Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Den klarer ikke håndtere flytting uten videre (samme som om du prøver å flytte nødvendige OS filer...). Det må evt. programmeres - men det blir vel litt drøyt? Ellers er det jo valget Tools | Database Utilities | Linked Table Manager, hvor brukeren evt. selv kan relinke. Du vil sikkert kunne finne kode for å relinke ved å google på "access attach tables" "access link tables" eller noe tilsvarende. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Offko har nok rett... Det vanlige er jo å skille applikasjon fra database... Databasen blir lagt et sentralt sted og applikasjonen et annet sted, deretter må man relinke applikasjonen til databasen... Har du kontrollen over nettverket, eller om databasen ligger på en fast IP kan du jo legge dette direkte inn i applikasjonen da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå