Gå til innhold

Advarsel mot opptak

MrLee

Anbefalte innlegg

Hei, så The Last Samurai på kino i Stavanger i kveld.

før filmen var det en sånn fin "det er ulovlig å filme/ta bilder etc. i kinoen, vennligst rapporter all mistenklig aktivitet til filtilsynet" elns melding...

fint det, men eneste jeg satt og lurte på var: "Hvem er det som gidder å filme i norske kinoer? innen de kommer på kino her er det jo garantert 10x folk som har gjort det samme i en utenlandsk kino 2-6mnd i forveien ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, filmen var bra.

en eller annen tulling sa at Tom Cruise spillte bedre enn tidligere filmer i den, hvor han på en måte mer flyter på sin egen personlighet, men det skjedde ikke (dvs. samme spillestil som tidligere), hvilket var en skuffelse..men de snakka iallefall japansk der de skulle :)

Lenke til kommentar
fint det, men eneste jeg satt og lurte på var: "Hvem er det som gidder å filme i norske kinoer?

Et bedre spm. Hvem er det som gidder å se på det? Opptaket mener jeg. Blir jo bare møkka. Frustrerer over at folk deler lavkvalitets filmer på DC og sånt.

Mulig jeg er prippen.

Lenke til kommentar

Når jeg har sett trailerne til denne filmen har tanken "Danser Med Ulver" slått meg konstant i bakhodet. Har nesten ikke lyst å se filmen fordi plottet virker så sinnsykt likt!

Ensom soldat drar ut i ødemarka/blir tatt til fange i ødemarka.

Kommer så til leiren/landsbyen til de slemme innfødte indianerne/samuraiene.

Blir forelska i høvdingen si datter. Blir mer og mer integrert i deres kultur og samfunn. Lærer å slåss som en ekte indianer/samurai-kriger

Blir til slutt akseptert som "en av dem". Så kommer de gamle landsmennene med krigen, og Cruise/Costner slåss på den gamle fienden si side mot sine egne landsmenn. End of story.

Mao Danser med Ulver 2.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Og hvorfor gjør det filmen mindre severdig enn alle de tusenvis av "boy meets girl, enter complications, boy gets girl back"-filmene som finnes, eller 90% av alle krigsfilmer?

Poenget er gjennomføringen av plottet, ikke ideen i seg selv. Jada, Danser med ulver var veldig lik på mange punkt, men fortsatt to helt forskjellige filmer. Syntes The Last Samurai var myye bedre personlig.

Lenke til kommentar
Ja, filmen var bra.

en eller annen tulling sa at Tom Cruise spillte bedre enn tidligere filmer i den, hvor han på en måte mer flyter på sin egen personlighet, men det skjedde ikke (dvs. samme spillestil som tidligere), hvilket var en skuffelse..men de snakka iallefall japansk der de skulle :)

:cry:

Lenke til kommentar
Når jeg har sett trailerne til denne filmen har tanken "Danser Med Ulver" slått meg konstant i bakhodet. Har nesten ikke lyst å se filmen fordi plottet virker så sinnsykt likt!

Blir forelska i høvdingen si datter. Blir mer og mer integrert i deres kultur og samfunn. Lærer å slåss som en ekte indianer/samurai-kriger

Blir til slutt akseptert som "en av dem". Så kommer de gamle landsmennene med krigen, og Cruise/Costner slåss på den gamle fienden si side mot sine egne landsmenn. End of story.

Mao Danser med Ulver 2.

Frister lite å se den filmen. Du skønner jo akkurat hva som skjer i filmen bare ved å se på trailern. Mao. lite severdig.

Lenke til kommentar

Mao Danser med Ulver 2.

Frister lite å se den filmen. Du skønner jo akkurat hva som skjer i filmen bare ved å se på trailern. Mao. lite severdig.

Nei, du må ha en mer eller mindre interesse for det kulturhistoriske i det

for at det skal trekke tror jeg.

Det er ikke det, er en film skikkelig bra eller faller skikkelig i smak, har det

lite å si om jeg vet hva som skjer. Da kan jeg se den om og om igjen. Men denne har jeg ikke sett enda.

Lenke til kommentar
Ja, filmen var bra.

:cry:

whoops, var du den "tullingen"? :blush:

******, trodde det var en eller annen amerikaner jeg snakka med på nettet... :scared:

btw: jeg så den ikke for action scenene, men nettopp for det litt "langtrekkelig" som du så fint kaller det :)

Return of the king vil jeg heller kalle langtrekkelig på slutten da..ikke at den ikke var god på sin egen måte, men den slutten var LAAAAANG...(ok, så var jeg pissetrengd som HEL og slikt, but still!)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Morsomt. Det der minner meg om en episode på IRC på skolen for mange år siden.

Satt og prata i den lokale byen sin kanal (#harstad), og ble pm'a av en kar som lurte på hvem engelsklærern vår var. Hun hadde den rareste engelsk-norske aksenten (hu er irsk), og så i tillegg ut som ei skrekkøgle, og alle prata dritt om henne på skolen, så jeg sa "Vi har ***** og fy flate så rart som hun snakker!

Også er hu så støgg at man får frysninger!"..tenkte selvsagt at det bare var en tidligere elev som ville være med på baksnakkinga.

Så svarer fyren "det er mora mi!".

Logga kjapt av da :p

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Morsomt. Det der minner meg om en episode på IRC på skolen for mange år siden.

Satt og prata i den lokale byen sin kanal (#harstad), og ble pm'a av en kar som lurte på hvem engelsklærern vår var. Hun hadde den rareste engelsk-norske aksenten (hu er irsk), og så i tillegg ut som ei skrekkøgle, og alle prata dritt om henne på skolen, så jeg sa "Vi har ***** og fy flate så rart som hun snakker!

Også er hu så støgg at man får frysninger!"..tenkte selvsagt at det bare var en tidligere elev som ville være med på baksnakkinga.

Så svarer fyren "det er mora mi!".

Logga kjapt av da :p

:laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...