Gå til innhold

Bærbar mac eller pc ?

Anbefalte innlegg

Jeg går på videregående på medier og kommunikasjon. Reiser 2 timer til dagen, og lurer derfor tenkt å kjøpe en bærbar pc. Det jeg lurer på er om jeg bør satse på PC eller mac ?

På skolen bruker vi mac, og jeg kan få koble meg opp til det trådløse nettverket på skolen hvis jeg kjøper mac. Jeg skal i hovedsak bruke maskinen til å behandle bilder (Photoshop), redigere film, og redigere lyd. Har ikke tenkt å bruke den til spill, da hadde pc vært ganske selvsagt...

Har sett litt på Apple sin 14" ibook med cd-rw og dvdspiller.

Er klar over at det fort kan bli dyrt med programmene til mac, men lærerne jobber med å få til studentpriser på adobe-programmene.

Men, jeg trenger råd. Bør jeg satse på Apple sin ibook, eller en pc ? Hva er best til mitt bruk ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ved photoshop og all redigering er mac best. siden dere har mac'er på skolen ville jeg valgt mac. programvare koster jo mye på pc også, og siden du kanskje kan få studentrabatt blir sikkert det billigere, enn på pc. + at mac har lengre batterilevetid :smile:

men valget er ditt.

[ Denne Melding var redigert av: Caveman på 2002-03-12 19:38 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Dersom jeg hadde vært deg, så ville jeg ha valgt Powerbook 550Hz.

Hvorfor? Fordi du får en større skjerm, prosessoren er mye kraftigere, du kan ha mere ram på maskinen(maks 1Gb) og du betaler ikke ekstra for combodrev.

Fordelen med en større og bredere skjerm er at man da for eksempel kan ha det bildet man jobber på og å ha mange paletter opp samtidig. (Du vet sikkert at det er kjedelig å ikke ha plass til de palettene du trenger til enhver tid).

G4 prosessoren er meget kraftig. Dessuten har den Velocityengine. Hadde jeg kjøpt maskinen idag, så ville jeg ha valgt den raskeste harddisken på 5400 omdreininger per minutt. Ulempen med PB G4 er at den er dyrere enn iBooken. Men alt i alt, så mener jeg at man får mye for pengene.

Jeg kjøpte PB 550Hz før jul og er strålende fornøyd med maskinen.

Dessuten er det tøft å se på film på den.

Du kan lese mer på <a href="http://www.apple.com/no/powerbook/"> Apple</a>

Get a life - get a Mac

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-03-12 23:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...