Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var innom webshop'en dvdstrax.no, og syntes de hadde mange ganske utrolige priser som innbød til å handle der. Så kom jeg over en liten notis om at lageret deres ligger i danmark, og at man måtte følge norske tollregler om man handlet for over 200,- Finnes det noen måte å slippe unna? (Vet dette temaet har vært oppe før, men håpet at siden de har en norsk avdeling må det kunne finnes en form for løsning...Eller?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg risikerer du å få filmer med dansk cover og layout. Norsk og Engelsk er bra nok, men dansk... Jeg bestillte Apocalypse Now! fra dvdstrax.com og fikk en film hvor det stod "Dommedag Nu!" på. Ikke helt den samme fresen spør du meg.

Kanskje det er flisespikkeri, men når dvden skal stå i hyller og fremstå slik en staselig bokhylle gjør, så er det kjedelig at folk bryter ut i latter hvor gang øynene glir over "bok"ryggen på akkurat det mesterverket av en film..

Lenke til kommentar
I tillegg risikerer du å få filmer med dansk cover og layout. Norsk og Engelsk er bra nok, men dansk... Jeg bestillte Apocalypse Now! fra dvdstrax.com og fikk en film hvor det stod "Dommedag Nu!" på. Ikke helt den samme fresen spør du meg.

Kanskje det er flisespikkeri, men når dvden skal stå i hyller og fremstå slik en staselig bokhylle gjør, så er det kjedelig at folk bryter ut i latter hvor gang øynene glir over "bok"ryggen på akkurat det mesterverket av en film..

:lol: Vel, jeg synes det er værre med svensk, jeg da. Slik du får hvis du bestiller fra dvdon.com...

Lenke til kommentar

Sone 1. Er ikke det Ntsc da? Og sone 2 er Pal? Eller var det omvent? :roll: Uansett er det vel enighet om at kvaliteten på sone2 dvder er bedre enn sone1 ?

Sone1 får du jo bare masse ekstramateriale på, men det har man jo også begynt å få på sone2 plater etterhvert.

Lenke til kommentar

Sone1 en NTSC ja. men det er jo ingen hindring da siden så og sialle dvd spillere og tv'er takler ntsc. Min erfaring er at det er bedre kvalitet på sone1 filmer. selvom Pal har høyere oppløsning enn Ntsc.

Men i det siste året eller no, så har sone2 filmer blitt bedre på kvaliteten. Både når det gjelder bildekvalitet og innhold.

Men jeg sverger fortsatt til sone1 siden de som oftest kommer ut før sone2 filmer.

Lenke til kommentar
Det er endel som sier at dvdstrax skriver at verdien på forsendelsen er 199,- (eller.no), selvom det som ligger inni er verdt mye mer.

Hvis jeg sender dem en mail og spør om dette, tror du de vil svare ærlig?

Det er verdt et forsøk. :cool: Gjør det, og så post svarte her! :thumbup:

Ang. kvalitetsforskjeller på sone 1 og 2, så kan det vel variere like mye fra film til film, ettersom noen fyller opp med ekstramateriale. Men hvis det er viktig, så fins det jo superbit versjoner av mange filmer etterhvert, uten ekstramateriale, bare filmen i høyest mulig kvalitet...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Det er endel som sier at dvdstrax skriver at verdien på forsendelsen er 199,- (eller.no), selvom det som ligger inni er verdt mye mer.

Hvor har du hørt dette forresten? Ble litt gira siden de har ganske mange varer LANGT billigere enn du får i Norge!

Her på forumet. Bare søk på dvdstrax, så finner du det andre som har blitt sagt om dem (og det jeg vet).

Lenke til kommentar

Hei

Har selv bestillt fra dvdstrax.no og du kan velge om du vil ha alle filmene i en pakke, og dermed risikere å måtte betale toll, eller at de pakker og sender den en-og-en, noe som medfører mer frakt, men du slipper tollen.. Hva som lønner seg kommer selvfølgelig an på hvor mye du bestiller og verdien av det..

De er utrolig raske å levere og!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...