Gå til innhold

Valg av ekstern mikrofon til Canon MVX150i

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestemt meg for å gå til innkjøp av ekstern mikrofon til mitt Canon MVX100i kamera. Er det noen som har erfaringer med Canon Stereo Mikrofon DM-50 som er mikrofonen webbutikker anbefaler i sammenheng med 100i? Er det slik at den Advanced acessory shoe Canon opererer med er det samme som Sonys Intelligent acessory shoe, og at f.eks Sonys mikrofoner dermed passer i 100i. Noen mikrofoner i prisklassen 800 - 2000 dere vil anbefale?

På forhånd takk

Jola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det er greit å vite hva du skal bruke mikrofonen til.

Skal du fange opp det som skjer rett foran kameraet(0-4meter) trenger du en Gun-mikrofon(kanon).

Senheizer MKE-300 er en glimrende mikrofon, men den fanger opp mye støy fra kameraet. Har du mulighet for ekstern montering(det finnes noen slags stativ som festes på kameraet), er denne den beste i prisklassen. Montert på kameraet var den ubrukelig for meg pga støy.

Jeg kjøpte isteden en Azden SGM-X. Denne fanget også opp støy, men jeg laget en enkel shockmount(et rør med gummistrikker) og det løste problemet.

Lydopptaket blir veldig mye bedre en den interne mikrofonen på kameraet(SonyTRV30E).

Jan F.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar. Har tenkt til å bruke den først og fremst som Shotgun, som Canon kaller det, (går ut i fra at det er det samme som gun), men vil helst ha opptakmuligheter av både stereo og monolyd. Men ingen med erfaringer når det gjelder DM-50?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...