Gå til innhold

Skal man ta hensyn til 56k modem brukerne?

Anbefalte innlegg

Når du lager websiden din, lager du den da med tanke på at brukeren sitter på et 56k modem, eller forventer du at de fleste har skaffet seg ADSL? Personlig tar jeg ikke hensyn til 56k brukerne, så jeg fyrer inn grafikk og bilder som består av mange kb.

Dette var en tanke som streifet meg da jeg surfet nettet med et 56k modem for noen dager tilbake, man måtte somregel vente en god stund før de fleste sidene fikk lastet seg helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer jo egentlig an på hva siden handler om.... f.eks hvis du lager en side om glassmaling så er nok ganske få glassmalere som er dataintressert men hvis du lager en side om data så har nok de fleste besøkerne ADSL eller en annen form for høyhastighets internett

Lenke til kommentar

Nei, jpeg er vel egnentlig en uting på nettet, med mindre det er bilder man vil vise... hadde jeg fortsatt sittet med ISDN nå, så hadde jeg nok tenkt annerledes! men jeg skjønner hvordan folk tenker... har vært på kontoret til pappa, og han har bare isdn... og da er det mange av sidene som jeg pleier å gå inn på, som bruker uhorvelig lang tid på å få opp... f.eks. Unreal Tournament... den nye siden der er blitt ganske stor, med mye grafikk... spes. den lille filmen oppe i høyre hjørne!

Lenke til kommentar

Hvis jeg laster ned mye på en gang mens jeg surfer på nettet, går ting ganske tregt til tross for at jeg har såkalt bredbånd. Linjetypen er altså ingen indikator på hvor raskt siden vil mottas.

Husk at nettbrukere ofte er svært utålmodige. En tommelfingerregel sier at om det ikke dukker opp noe interessant innen 10 sekunder, hopper de fleste til en annen side. (Nyere undersøkelser viser at den maksimale ventetiden faktisk er enda kortere; jeg mener å huske at en konkluderte med at opptil 3 sekunder er det akseptable i vår hektiske hverdag.)

Lenke til kommentar
Husk at nettbrukere ofte er svært utålmodige. En tommelfingerregel sier at om det ikke dukker opp noe interessant innen 10 sekunder, hopper de fleste til en annen side. (Nyere undersøkelser viser at den maksimale ventetiden faktisk er enda kortere; jeg mener å huske at en konkluderte med at opptil 3 sekunder er det akseptable i vår hektiske hverdag.)

:thumbup:

Hvem gidder handle på en webshop som det går treigt på ?

Mange webshops har tapt penger på min utålmodighet ihvertfall opp gjennom årene.

Sitter på bredbånd forbindelse nå, men utålmodig, ja...

Lenke til kommentar

Jeg tenker vel egentlig ikke over at folk fortsatt sitter på 56k , men da jeg har større interresse for koding enn design bruker jeg for det meste css til alt og sålangt mulig ingen bilder noe som selvfølgelig gjør sidene mye raskere, og personlig hater jeg sider som tar lang tid og laste samme hva slags linje man sitter på.

Andre grunner til at jeg ikke bruker bilder så mye er at man da kan se sidene forholdsvis bra på textbaserte browsere (f.eks: lynx) og i bunn og grunn er det vel alltid innholdet som er viktigst på en side, kanskje spesielt når flere tar i bruk pda o.l. redskaper...

bare prøv å se på en stor side full av bilder tilpasset til 1024*768 (eller større) på en håndholdt maskin.

Men selvfølgelig avhenger alt av hvilket publikum man retter seg mot...

Lenke til kommentar
Nei, jpeg er vel egnentlig en uting på nettet, med mindre det er bilder man vil vise...

Bmp er en uting ;)

Nei,har man ISDN så må man regne med at det går tregt spør du meg...

nei, swifty, man må ikke regne med det...

Det er desverre ikke alle som kan få adsl, og jeg gidder ikke invistere i en tiscali-sat forbindelse i hvertfall :(

Når jeg lager sider så ser jeg selv hvor lang tid det tar å laste den siden jeg har ISDN selv, så jeg tilpasser den vel den hastigheten litt ubevisst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...