Lantador Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Når du lager websiden din, lager du den da med tanke på at brukeren sitter på et 56k modem, eller forventer du at de fleste har skaffet seg ADSL? Personlig tar jeg ikke hensyn til 56k brukerne, så jeg fyrer inn grafikk og bilder som består av mange kb. Dette var en tanke som streifet meg da jeg surfet nettet med et 56k modem for noen dager tilbake, man måtte somregel vente en god stund før de fleste sidene fikk lastet seg helt. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg synes man bør ta litt hensyn til dem, men ikke mye... de fleste har vel i hvertfall ISDN, de får jo opp sidene litt fortere enn 56k folk... men de fleste har xDSL nå til dags, og det blir jo fler og fler av dem! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 det kommer jo egentlig an på hva siden handler om.... f.eks hvis du lager en side om glassmaling så er nok ganske få glassmalere som er dataintressert men hvis du lager en side om data så har nok de fleste besøkerne ADSL eller en annen form for høyhastighets internett Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Ja det der tenkte jeg ikke på... mest sannsynlig så vil nok ikke sider om glassmaling være lagd av folk som bruker f.eks. PS, og da blir det heller ikke så mye grafikk på siden! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Synest ikkje framsida burde ha fleire store bilder. Ha heller nokre små Jpeg\gif på framsida og lag linker til undersider der du evt. har større bilder og har ein liten advarsel på hovedsida. Lenke til kommentar
PT Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Man tar hensyn til modem/isdn-brukerene, for de er tross alt en stor gruppe. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 enig med PT der.. MANGE som sitter på modem/isdn, eller som er fler om xdsl linja, som igjen betyr at dte går tregere.. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 lager siden så liten som overhode mulig, i forhold til design. bruker aldri .jpg f.eks Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Nei, jpeg er vel egnentlig en uting på nettet, med mindre det er bilder man vil vise... hadde jeg fortsatt sittet med ISDN nå, så hadde jeg nok tenkt annerledes! men jeg skjønner hvordan folk tenker... har vært på kontoret til pappa, og han har bare isdn... og da er det mange av sidene som jeg pleier å gå inn på, som bruker uhorvelig lang tid på å få opp... f.eks. Unreal Tournament... den nye siden der er blitt ganske stor, med mye grafikk... spes. den lille filmen oppe i høyre hjørne! Lenke til kommentar
epsil Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hvis jeg laster ned mye på en gang mens jeg surfer på nettet, går ting ganske tregt til tross for at jeg har såkalt bredbånd. Linjetypen er altså ingen indikator på hvor raskt siden vil mottas. Husk at nettbrukere ofte er svært utålmodige. En tommelfingerregel sier at om det ikke dukker opp noe interessant innen 10 sekunder, hopper de fleste til en annen side. (Nyere undersøkelser viser at den maksimale ventetiden faktisk er enda kortere; jeg mener å huske at en konkluderte med at opptil 3 sekunder er det akseptable i vår hektiske hverdag.) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Husk at nettbrukere ofte er svært utålmodige. En tommelfingerregel sier at om det ikke dukker opp noe interessant innen 10 sekunder, hopper de fleste til en annen side. (Nyere undersøkelser viser at den maksimale ventetiden faktisk er enda kortere; jeg mener å huske at en konkluderte med at opptil 3 sekunder er det akseptable i vår hektiske hverdag.) Hvem gidder handle på en webshop som det går treigt på ? Mange webshops har tapt penger på min utålmodighet ihvertfall opp gjennom årene. Sitter på bredbånd forbindelse nå, men utålmodig, ja... Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) lager siden så liten som overhode mulig, i forhold til design.bruker aldri .jpg f.eks Å hva bruker du da imp? Endret 25. januar 2004 av stian_molvik Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 lager siden så liten som overhode mulig, i forhold til design.bruker aldri .jpg f.eks Å hva bruker du da imp? *.gif eller *.png er vel det eneste man bør bruke på web. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 jeg har nesten utelukkende brukt jpeg på f.eks www.ysteri.no og http://john.e.morsk.com, men de er likevell ikke übertreige (sitter på isdn). Nå er ikke dette grafisk tunge sider, men likevell. Skal jeg bruke noe mindre bruker jeg helst png. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Vet ikke helt om jeg likte johnemorsk.... snøen som dalte ned var bare forstyrrende! Edit: NÅ ER DET 3. GANG JEG MISSER AT JEG HAR PASSERT ET 100-TALLS POSTER!!! må skjerpe meg Endret 25. januar 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
magikern Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg tenker vel egentlig ikke over at folk fortsatt sitter på 56k , men da jeg har større interresse for koding enn design bruker jeg for det meste css til alt og sålangt mulig ingen bilder noe som selvfølgelig gjør sidene mye raskere, og personlig hater jeg sider som tar lang tid og laste samme hva slags linje man sitter på. Andre grunner til at jeg ikke bruker bilder så mye er at man da kan se sidene forholdsvis bra på textbaserte browsere (f.eks: lynx) og i bunn og grunn er det vel alltid innholdet som er viktigst på en side, kanskje spesielt når flere tar i bruk pda o.l. redskaper... bare prøv å se på en stor side full av bilder tilpasset til 1024*768 (eller større) på en håndholdt maskin. Men selvfølgelig avhenger alt av hvilket publikum man retter seg mot... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har desverre ISDN, men når det gjelder surfing, så er det ikke noe som jeg tenkter spesiellt mye over.. (Ok, kansje BillyBussey da Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Nei, jpeg er vel egnentlig en uting på nettet, med mindre det er bilder man vil vise... Bmp er en uting Nei,har man ISDN så må man regne med at det går tregt spør du meg... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Nei, jpeg er vel egnentlig en uting på nettet, med mindre det er bilder man vil vise... Bmp er en uting Nei,har man ISDN så må man regne med at det går tregt spør du meg... nei, swifty, man må ikke regne med det... Det er desverre ikke alle som kan få adsl, og jeg gidder ikke invistere i en tiscali-sat forbindelse i hvertfall Når jeg lager sider så ser jeg selv hvor lang tid det tar å laste den siden jeg har ISDN selv, så jeg tilpasser den vel den hastigheten litt ubevisst. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (Ok, kansje BillyBussey da Den siden tar jo en evbighet å laste på adsl og da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå