Gå til innhold

Høy CPU temp?

lærer'n

Anbefalte innlegg

Hei:)

Bygget min første pc i høst, og er veldig fornøyd med resultatet :thumbs: Men nå er jeg blitt litt bekymret...temperaturen i bios er 60 grader, og d er vel litt høyt eller hva?? Er det nok å smøre på kjølepasta for å få ned tempen, og hvor mye kan jeg evt forvente å få den ned?? hva er normal temp??

cpu'en er en Athlon XP2500+ 1.83Ghz (166Mhz FSB) Barton og jeg har vifte på kabinettet...

Mvh Lærer'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har du belastet maskinen da? Eller er det etter vanlig windows bruk (forutsatt at du bruker windows da :p) Er det etter ikke-stressende bruk så er det vel "for høyt" Bør vel ligge på rundt 40. Montert kjøler ordentlig? Har du tatt på kjølepasta før?

Skal du ta på kjølepasta skal du ikke bruke mer enn et knappenålshode i størrelse, smøre dette jevnt utover kjernen ved hjelp av en skalpell\kredittkort

Lenke til kommentar

Min 1,5 år gamle intel P4 2400mhz boxed er oppe i 73grader når jeg har spilt i en halvtime,, uansett hvor lenge prosessoren blir belastet på maks, så går den ikke høyere enn 73grader... ligger vanligvis på 50grader når jeg surfer

Lenke til kommentar

hva slags hovedkort har du? MSI har f.eks. hatt mye problemer med sine temp sensorer. har du oppgradert bios?

Har du prøvd andre programmer til å sjekke cpu temp? Hva hvis du måler/føler tempen på ribba? du brenner deg på 60 grader.

Her hos meg viser aida 47 grader, mens MSI CoreCenter viser 35. Jeg stoler på corecenter, siden jeg føler på ribben at den ikke er mer enn 25-30 grader.

Lenke til kommentar

innstallerte min 2500+ i dag på et msi hk. bruker silent breeze II. temp lå på 68° før jeg oppdaterte bios. nå ligger den på 48° med max last etter 30 min. sys temp er 38°. har bare brukt goopen som alerede var på kjøleren.

har en tube med titan silver greese - noen som vet om den vil gi bedre kjøling enn goopen jeg bruker?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opps.... Åpnet PCen min her forleden, og så at vifta faktisk ikke satt på!!! bare hang halveis på! Monterte den ordenltlig, og nå ligger den på ca 30-35° på surfing med en temp på 22° inne, og 41° på maks ytelse i spill osv.!! Hilsen TMH

Lenke til kommentar
Den burde nok aller helst vært under 40 grader idle, og gjerne godt under 60 grader på full load. Min mening. :)

Min xp2500 @ 2200 MHz er maks 51 grader etter 1. times load i Call of duty... Fikk 41 grader i NSFU etter ca. 40 min i dag.

Jeg har Volcano 11+(HØY lyd, BRA kjøling), men Zalaman surround headphones overdøver den så jeg setter på full spiker :D

Idle har jeg faktisk ikke tall på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...