Dino_ Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Har i de siste dager drevet å lekt meg med css, og helt til for en time siden var det innmari morsomt... Lagde et bilde i GIMP, som jeg klippet opp med coffecup imageslicer, for så å montere sammen igjen ved hjelp av div/span & css, litt pirk å gjøre manuelt, men lærerikt, så godt som ferdig da problemet kommer. På de to første bildene jeg la inn i siden ser det ut som om dem har bytta plass! og jeg klarer ikke finne ut hva som er galt! Siden. <-klikk Stilarket. <- klikk her òg.. hva er det jeg overser??? Endret 25. januar 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 HAHA ouch!, i mozilla ser det ikke bra i heletatt Link til "da funny shot" Kan ta en titt på kode etterpå, hvis jeg ser noe feil, tenkte å se film her Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 HAHA ouch!, i mozilla ser det ikke bra i heletatt Link til "da funny shot" Kan ta en titt på kode etterpå, hvis jeg ser noe feil, tenkte å se film her å dæven! hehe Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 er du sikker på at de har bytta plass?? da kan du jo bare bytte tilbake? regner med at det er o1 og o2 du prater om?? Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 er du sikker på at de har bytta plass?? da kan du jo bare bytte tilbake?regner med at det er o1 og o2 du prater om?? Jepz, det er dem to, og det hjelper faktisk å bytte dem om, MEN hvis du ser i css-fila, så ser du at det blir jo riv ruskende galt! da får o1 plasseringsangivelsen til o2 og omvendt, men utrolig nok er det riktig bilderklipp som vises? jeg mistenker at jeg holder på å bli surrete, og at en kald ->s muligens i kombinasjon med senga kan hjelpe... skjønner ikkeno! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg ville egentlig anbefalt at bilde blir vist frem med CSS'en og at du bruker background: transparent url(bilde) top left no-repeat eller noe Så slipper du å endre no i html'en om noe skulle gå galt Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg ville egentlig anbefalt at bilde blir vist frem med CSS'en og at du bruker background: transparent url(bilde) top left no-repeat eller noe Så slipper du å endre no i html'en om noe skulle gå galt hm.. noen som orker å gi et kode.eksempel på det? <-- må ha ting inn med teskje.... og dette vil forhåpentligvis ta seg av den svært interesante looken man får i mozilla? og btw, er css`n jeg skrev så borti gamperævva, eller er det bare mozilla som ikke liker sånt? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg tror ikke bare det er løsningen på problemet ditt med mozilla, men du vet jo aldri Virker som det er likegyldig hvilken rekkefølge verdiene kommer i background: attributen, så hvis du klarer å putte inn denne i hver oXX i stylesheeten din, og fjernet img'en i html'en, så skulle hvertfall den sak være i boks: background: url(bildet) top left no-repeat, bytter bare ut bilde med hva som står i hver av de img'ene. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 hm.. tror faktisk jeg skjønte det. så da er det bare å prøve, takktakk Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Found tha pecker!!! rett og slett en typo i css-filen min, avsluttende } i .o1 som var snudd feil veg slik at den ble: { fixer dette, pluss background: url(bilde) top left no-repeat;, ja da ble alt myyye bedre! oxo i mozilla Takktakk, og der lærte jeg jaggu litt i dag også! fixed Endret 25. januar 2004 av Dino_ Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) Whee, gratz! Da så det perfect ut ja, sikkert den typo som også ødela for mozilla og, who knows Offtopic: sitter her og ser på den andre sonden lander på Mars Spretter avgårde på planeten enda sist jeg så Link til morroa Endret 25. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå