Lynx Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Vurderer å bytte til S-ATA disk i pc'en min. Jeg har (for lenge siden) kasta ut diskettstasjonen fra maskinen. Er diskettstasjon nødvendig ved installasjon av WinXP på S-ATA disk? Veit at OSet ikke har drivere inne, men kan installasjonen finne driveren på cd? Tenker da XP cd i en cd rom, og cd'en som følger med hk'et i en annen (veit driverne ligger på denne)? Floppyen er jo i ferd med å dø ut, så hvorfor har ikke noen kommet opp med en bedre løsning for implementering av Raid og S-ATA drivere under OS installasjon???? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) xp installasjonen vil kun lete på a: du kan jo bare koble inn floppydisken for anledningen, eller gjøre som meg, montere den feil vei (dvs innover i kabinettet). Tankegangen min var at i disse dager har man lite bruk for floppy, med mindre man allerede er inni der og knoter Endret 24. januar 2004 av RolloThomasi Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 kanskje fordi det ikke har kommet noe nytt os fra micrsoft. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Blir vel å sette inn en stasjon når jeg trenger den da... Har kun 1 fungerende floppy -stasjon for tiden, og den sitter i serveren... Går ikke ann å modifisere en liten 100mb hd så den fungerer som floppy? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Har WinXP og bare S-ATA disker. Har ikke floppy. Sett i gang å installer, har ikke behov for floppy (gammeldags). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Akkurat dette med SATA-drivere for XP er et svært godt eksempel på at floppyen IKKE er død! Er det virkelig for mye å "forlange" at folk bruker 129 kr på en floppy-drive? Det synes ikke jeg... Lenke til kommentar
norway Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 For meg og mitt KV8 Max3 HK var det nødvendig med floppy for å instalere XP på en SATA HDD. Uten floppy ville ikke maskinen boote fra SATA disker. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 gspr: Ja det er for mye å "forlange" at folk skal kjøpe diskettstasjon i en pc nå. Bare tenk: Diskettstasjonen har jo ikke hatt noen utvikling på over 10 år! Hvor mange "10 år gamle" komponenter har du i pcen din??? Longshot, men: Det går ikke ann å mappe opp en USB enhet som a: under installasjon? Har en thumbdrive/pendrive og jeg veit at hk'et kan boote fra USB (men har aldri prøvd)... Noen som vet? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Det skal være mulig å bygge driverne inn i winxp cd'en. Lage en unattend cd. Har aldri fått dette til selv... Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 hos meg hjelper det ikke med diskettstasjon en gang...får feilmeldinger ietterkant likevel..når den skal "sjekke disken" fucker det seg opp Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 (endret) gspr: Ja det er for mye å "forlange" at folk skal kjøpe diskettstasjon i en pc nå. Bare tenk: Diskettstasjonen har jo ikke hatt noen utvikling på over 10 år! Hvor mange "10 år gamle" komponenter har du i pcen din??? Longshot, men: Det går ikke ann å mappe opp en USB enhet som a: under installasjon? Har en thumbdrive/pendrive og jeg veit at hk'et kan boote fra USB (men har aldri prøvd)... Noen som vet? Det viktige her er jo at den 10 år gamle (er da vel langt eldre enn det, er den ikke?) komponenten koster usle 136 kroner og 50 øre. Edit: Manglet et ord. Endret 25. januar 2004 av gspr Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 USB er en "plug an play"-funksjon som er beregnet på/bare virker i windows, så et går ikke an å bruke usb-stick i BIOS/DOS Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2004 gspr: Jo diskettstasjonen er eldre enn 10 år, hvor mye veit jeg ikke (mange utgaver, beregnet på HD, DD osv.). Det det går på er at jeg er vrang som bare f*** og vil ikke ha inn en diskettstasjon i pcen min! endrebjorsvik89: USB virker ikke bare i windows. Som sagt, jeg kan boote fra USB enheter (USB harddisk eller USB floppy), og jeg har USB tastatur som jeg benytter selv når jeg er inne i BIOS. Det jeg lurer på er, kan du gjøre mer med det enn å bare boote.. (Optimist... Trenger vel drivere på diskett i såfall :-) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå